Lördag - elak?

Hej och hå.
Det här har nog varit den sämsta pluggveckan i världshistorien. Så fort jag läst några meningar har det spänt och svidit i och kring ögonen.. och jag som har massor att läsa. Hur ska detta gå? Och hur länge ska det hålla på? Det känns som att jag håller på att bli blind eller nåt och får ont så det går verkligen inte att läsa. Måste läsa om samma sak tio gånger ibland. Dags att göra en synundersökning kanske? Alla i familjen har ju glasögon/linser, så det var ju inte direkt oväntat att dagen skulle komma, men man hoppades ju att den inte skulle det. Pappa har ju bara läsglasögon så jag hoppades på att ha välsignats med hans ögon också - har ju hans tåliga (men ack så fulgula) tänder också verkar det som. Synd att starka tänder inte är vita. Eller finns det såna också? Okej, nu kom jag helt utanför ämnet - från att inte kunna plugga till färg på tänder. Jag hoppas på bättring i mina ögon inför nästa vecka, annars får jag pallra mig ner till stan och kolla upp det..

Angående rubriken så funderar jag lite på om jag nyss var just elak.. Vi håller på att tvätta (16-19) och när Björn kom ner typ tio-kvart över fyra, så hade någon stoppat i sina kläder i den ena (av två) tvättmaskinen. Jag blev arg, jag menar, man har tre ynka timmar på sig, alla bokar tid, då kan man ju inte stoppa i tvätt i den ena..? Ja iaf så gick jag ner när den andra människans tvätt skulle vara klar och där stod han och handtvättade i en annans tjejs tvättbås (det finns tre bås, med två maskiner, torktumlare osv, var) medan hon står och väntar med grejer i famnen på att han ska ta ur sitt ur torktumlaren. Eh? Ja, jag blev sur och när han väl kom över till mitt för att fixa sin tvätt så informerade jag honom (på min väldigt fina engelska då han var utbytesstudent) om hur det går till och att man måste hämta en bricka hos vaktmästaren och bla bla. Han hörde väl att jag var irriterad och svarade ännu otrevligare tillbaka, så då sa jag åt honom att sluta vara så otrevlig. Sen så höll han på att plocka över sina kläder i torktumlaren, så då sa jag åt honom att jag skulle använda den om 15 min, så han tog sina kläder och gick till det tredje båset (där det också var upptaget) och stoppade i dem där. Suck. Jag känner mig som en surkärring - när jag kom upp tänkte jag att vem bryr sig om nån jäkla tvätt egentligen, jag kan väl tvätta nån annan dag, jag har ju inte direkt brist på kläder. Och så fick jag skuldkänslor. Usch.. Men samtidigt så vill jag ju utnyttja tvättiden när jag har bokat den.. Svårt sånt där.

Denna vecka har det iaf trillat in lite nya saker i min garderob, så det tänkte jag ju visa.

En helt perrrrfekt kofta från Gina tricot, älskar den verkligen för att den är så bred och har urtvättadsvart färg.


En sweatshirt (Supremebeing)  -sweatshirtgalen som jag är- från nodoubt.se.


En fin t-shirt från La redoute (fast i vitt - den länkade automatiskt till den blåa).
ToppTopp

Ännu en sweatshirt (Object), i modell stor, från nodoubt.se - favoriten för tillfället.


Har fått lite dille på grönt, fler och fler saker är gröna i garderoben.. fint!
Nu ska vi äta nachotallrik med tacorester från igår, sen blir det förhoppningsvis Ice age 2 och 3 - det som visas på tv nuförtiden är ju bara skit - vad har hänt liksom? Har inte de bra grejerna kommit igång eller är det mig det är fel på?

Kommentarer
Postat av: Monika

hihi, ja hon är söt! och jag blir ju jättesugen på hund när jag träffar fina hundar ute till exempel, såna där små som jag vill ha. eller alltså, ingen paris hilton-hund men typ en springer/cocker spaniel. eller ååh, träffade en supersöt hund på tåget hem från skolan för nån vecka sen. minns inte riktigt vad rasen hette dock.. suck. vad jobbigt. ska leta på det! men iaf, ja sugen blir jag ju men näe. det blir ingen hund nu på ett tag iaf, magnus vill inte ha en. och jag vill ju inte behöva tänka på hundpromenader flera gånger om dagen heller :] men de är så fina! fast blir det något mer så blir det nog en kissemiss från ett katthem. du, kan man skicka tillbaka BH:ar till nelly? det står att det inte är byte på underkläder, men hallå. man borde ju få skicka tillbaka en BH för sjutton :<

2010-01-31 @ 09:04:45
URL: http://winks.blogg.se/
Postat av: Monika

dvärgschnauzer var det ju! :D såå söt.

2010-01-31 @ 09:12:15
URL: http://winks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0