Måndag - Sommarlov

Hej hej.
Nu är det sommarlov, hurra hurra. Förra tisdagen åkte jag och Björn (och Leia) hit till Hofors, där vi kommer spendera större delen av sommaren. Med blandade känslor, men framförallt bra! Det enda som är jobbigt är att vi bor på varsitt håll och att man inte har sitt eget ställe tycker jag. Men det är en vääldigt liten detalj i jämförelse med allt annat. Sedan vi kom hem har det mest slappats. För min del har jag framförallt umgåtts en hel del med mina två gummor. Lite shopping, ett examenskalas för Björns syster (färdig psykolog - Grattis!), skogsturer till sjöar och liknande har också hunnits med.
Det är så skönt att vara här där man kan alla ställen - här där man kan åka ut till skogen eller nån fin strand och veta att det inte är en massa folk exempelvis. Jag är övertygad om att det finns massor med folktomma fina ställen i Karlstad också, men jag vet liksom inte om dem..
Imorse ringde Björn och frågade om jag skulle hänga med ut till kanotstadion och fiska litegranna. Så jag packade med frukost och sånt och han tog med fiskesaker och hund och så åkte vi ut. Riktigt mysigt och Björn fick upp en jätteöring på drygt tre kilo (i mina ögon var det iaf en bjässe - fiskar man öring är det nog vanligare att de ligger kring kilot), vilket var jättekul. Leia var lugn även om hon studsade lite när Björn kastade. Det är sån skillnad på henne jämfört med tidigare gånger, hon är betydligt lugnare (även om man märker att det är en omställning att vi åkt hit, att vi bor på två ställen och att hon plötsligt har ett stort hus att röra sig i), vilket hon visade tydligt på examenskalaset då det var många människor som var där, gick omrking, pratade osv. och att hon lugnt nosade på alla, men sen bara kunde lägga sig brevid oss och slappna av! Helt otroligt.
Vi har även äntligen köpt en bur till bilen att "stoppa in" Leia i, så nu åker hon äntligen både lagligt och trafiksäkert igen. Vi har ju tidigare haft ett värdelöst galler som hon gång på gång rivit ner då hon inte alls gillar att vara så långt ifrån oss i bilen. Det mystiska är att första resan (förutom en testresa kvällen innan) var när vi åkte hela långa vägen rån Karlstad till Hofors. Under hela resan sa hon i princip inte ett knyst och låg lugnt. Men när vi kört omkring här så är hon som hon var förut, river med klor och ibland mun mot gallret och piper högt. Jag hoppas verkligen att det går över snart, för hon verkar annars trivas rätt bra i buren..

Nu ska jag fortsätta läsa på min bok Blodläge av Johan Theorin. För er som gillar såna där svenska, spöklika böcker kan jag verkligen rekommendera författaren.. det är tredje boken jag läser av honom som utspelar sig på Öland, riktigt bra böcker med nån typ höstruskkänsla över sig allihopa.

Bilder från senaste veckan:


Karlstad - Hofors.







Testar baddräkt, såå sött.


Bröllopsbakelse.


Öring och frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0