Lördag - Tenta och sol

Hej på er.
Var det i höstas som jag gnällde över varje soldag vi hade tro? Sitter och funderar varför jag gjorde det egentligen, det är ju underbart med den strålande solen och superblå molnfria himlen. Jag kanske var mätt på sol eller nåt.. just nu känner jag att jag inte kan längta mer efter sommar, det ska bli såå himla skönt alltså. Slippa halka omkring på isiga trottoarer och dra på sig flera kilo kläder för en liten runda med hunden. Jaja, det dröjer ju ett tag till.
På tal om sol och sånt, så skriver jag väldigt mycket om vädret.. Tydligen har jag så lite att prata om att jag vill ägna sån tid till det ämnet..?

Jag gjorde den där tentan tidigare idag. Jag har nog aldrig suttit så länge på en tenta förut alltså. Jag har iofs aldrig skrivit en tenta som varit värd så mycket poäng heller så att.. Totalt 8 veckors heltidsskolarbete skulle man kunna översätta det till. Hjälp. Skrev en hel del, men mycket av det var nog mest babbel tyvärr. Nåja.. med lite (läs: enormt mycket) tur har jag kommit över godkäntgränsen. Usch, att jag ens tänker att det finns minsta lilla chans att jag klarat det gör att jag är jätterädd för att inte ha klarat den. Förövrigt tycker jag att det här sättet att kolla kunskaperna man har i ett ämne är jättedåligt och egentligen bara visar på hur bra man är på att läsa mängder av text och memorera det, inte alls hur mycket man kan göra praktiskt och den djupa förståelsen av det. Men men..

Annars spenderar jag/vi vår tid med att vara utomhus med Leia, plöja igenom filmer, städa bort hundhår, träna och plugga.
Jag har "tagit ledigt" resten av den här dagen och imorgon för att slappa, läsa böcker, städa, tvätta, dammsuga, se filmer och sånt. Får se hur mycket man hinner. Hej hej.

Några bilder från min och Björns promenad i förrgår:




Balettdansös? (Hon spanar efter ett par hundar som var ute och gick)


Och min och Leias promenad igår:



Letar efter en godis som rullat ner:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0