Återigen..

Ja, det är återigen måndag.. Ny vecka. Ny chans att ta tag i det man inte gjort, det man skjutit på.
Själv ska jag ta tag i att inte skjuta på att börja med uppgifter och plugg i min kurs. För det har jag gjort och nu fick jag återigen sitta en hel helg (nästan hela lördag och hela söndag) för att hinna skicka in svaret på uppgiften. Jag är inte nöjd heller.. Fast det var inte för att jag inte hade svar på frågorna, eller något att skriva om, utan för att mängden text inte fick vara längre än två A4.. Om man ska återberätta två kapitel på dryga 20 sidor styck, som handlar om 'operativa ingrepp' (exempelvis man klipper av näbben på höns för att de inte ska kunna hacka på varann, eller tar bort hornen hos kor för att de inte ska skada varann och människor) hos djur i konventionell/ekologisk djuruppfödning OCH om problem med smittor/hälsa/parastier i ekologiska djuruppfödningar PLUS att man ska diskutera det PLUS att man ska skriva om/hur det tillämpas i Sverige och vilka lagar som finns - då blir det svårt. Tycker jag. Men nu är det gjort och jag skickade in en väldigt kort uppgift om något som hade kunnat bli väldigt långt. Är dock osäker på om jag missat något gällandes regelverket i Sverige, men det visar sig väl.

Annars har vi sett en hel del film här hemma, som bland annat Prince of Persia (förstår inte varför den fått så dålig kritik), ätit massa amerikanskt godis som vi beställt från dischshop (ännu fler 'klassiska' saker som man varit nyfiken på) - kan berätta att det inte var många av sakerna som var värda att hurra för, även om en del var riktigt gott - och haft det allmänt mysigt i det gråa vädret.

Idag är det solsken och jag ska strax ta min egen guldiga solsteråle på en promenad. Hoppas på att hon kan ta det lite lugnt idag.. igår fick hon springa av sig i skogen medan Björn plockade hem dryga kilot svamp. Det är ju så gott med svamp, men jag är så trött på att rensa den! Och anledningen till att han 'bara' tog med sig dryga kilot hem var för att det inte fick plats mer i bajspåsen han hade att plocka i. Dvs: det blir dit och plocka mer någon dag. Gaah, ännu mer rensa. Nåja, det får bli sista svängen då kanske, så har vi så att vi klarar oss i vinter.

Förra veckan när jag och Leia var ute i skogen..







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0