Måndag.

Nu är det lunch och jag sitter här med magont för att jag åt så mycket. Tyvärr känns det som ett bestånde magont, vilket inte är bra - jag ska ju träna idag. Men ibland har man tur och träningen gör att man mår bättre, så jag hoppas på det.
De har börjat köra gammal herdelig Step på kauif vilket är just passet jag ska på idag. Annars är det bara Powerstep de kört - vilket inte är, som step, att man kör block och sen sätter ihop till en hel koreografi i slutet av passet, utan nytt för vaje låt - för att köra så hårt muskel- och konditionsmässigt som möjligt. Step är klurigare och känslan när det äntligen sitter (det är faktiskt svårt att komma ihåg steg från 45-50 minuter tillbaka) gör att man äntligen kan ta i ordentligt. Kul! Och inte blir det sämre av att det är riktigt roliga steg och bra musik heller. Tycker så mycket om passen här alltså.

Lunchpromenaden med Leia blev ganska lugn. Jag försökte träna lite fot med klicker, men det gick inte alls idag.. Vi var på en ny "träningsgräsmatta" där det låg en boll och det var väl nya dofter och ljud så det var förhoppningsvis därför. Testar imorrn eller övermorrn igen.
Annars är det rätt jobbigt med Leia nu alltså.. som sagt. Igår åkte vi till Mariebergsskogen och gick en runda och Leia slet som ett djur i kopplet i ena sekunden för att i nästa hoppa på oss och bita. Dags att ta tag i detta nu känner jag. Det håller liksom inte längre.

Med skolan verkar det i alla fall ha ordnat upp sig och under andra perioden kommer jag att läsa Evolution 15 p på universitetet. Under våren blir det sista delen i "Påbyggnadsutbildning mot djurskydd" och hösten därefter det allra sista i mitt biologiprogram. Jag har verkligen dragit ut på det - men nu ser jag slutet i tunneln. Och egentligen är det inte såå utdraget.. Jag kommer ha en kandidatexamen i biologi (3 år) och en påbyggnadsutbildning i djurskydd (1 år) och totalt kommer jag ha läst i 4,5 år. Ett halvår hit eller dit liksom..


Ungefär såhär ligger fröken madame just nu, fast placerad i solen..

Måste säga att hon är lite större också.. detta foto var från ett och ett halvt år sen.

Kommentarer
Postat av: Tess

Heej på er!



Det är verkligen super kul med agility, tycker ni borde testa! Jag har lite hinder om du vill köra någon gång. Då är det ju perfekt att hon är inkörd på klickern redan!! :) Man måste gått intro agility för att få gå grundkursen...



Kommer ni på lördag till syskonträffen??

Vore jättekul att träffa er!

Hörde du att dom fått syskon?!!

Hoppas allt är bra!



Kramar från oss

2010-09-21 @ 13:52:33
URL: http://lindathereseandersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0