Dontstopbelievin

Goderafton.

Nu har jag suttit och pluggat hela kvällen så nu går ögonen snart i kors. Jobbigt att pluggsegheten ska släppa när man vill gå och lägga sig två timmar senare. Men ja, jag orkar inte så jag får fortsätta imorgon.
Helgen har ägnats åt skola, twin peaks (har äntligen sett färdigt boxen och jag tänker att det saknas MINST! ett avsnitt :( ), kolakakor och bananmuffins, träning och framförallt veterinärbesök och senare lindande av en tass (igen).

Leia har ju, som jag skrivit, fått en spricka i en klo. I torsdags var jag ute och busade med henne - då hon var så taggad efter allt lugn hon haft efter att vi upptäckte sprickan - och när jag kom in så såg jag att ena halvan av klon stod rätt ut, så vi klippte bort det. Då såg man dock mycket av pulpan och det kom lite blod så det fick bli veterinärbesök på fredagen (efter att Björn först åkte dit ett par timmar tidigare och snabbt visade upp klon) för att ta bort den helt, så att bara pulpan blev kvar. En spruta i rumpan och sen leddes vår plutt bort.. Vi åkte ner och åt lunch på stadsbibblan under tiden, gott, och sen åkte vi och hämtade en seg hund med uppgiven blick. Väldigt gosig var hon efter det, skulle helst ligga mot eller på oss hela tiden, och så har det varit hela helgen. Smärtstillande i en vecka och så ska vi linda tassen minst två veckor plus att skon ska vara på ute i tre. Så kan det gå. Måste säga att "klon" ser lite smågrotesk ut också. Tänk att det ska bli en så stor sak av en så liten. För övrigt har Leia gått upp myycket. Hon har normalt vägt runt 32,5-33 kg. Nu efter all träning och skendräktighet ligger hon på 36 kg. Inte konstigt att benen domnar bort när hon ligger halvt på dem på nätterna.

Träning då:

Igår (lördag): Tränade StepIntervall 90 minuter. Roligt, men ja, jag vet inte. Det var svettigt och jobbigt och gick bra, men något gjorde att det inte kändes super som det brukar. Kanske tankar på Leia eller något.

Idag (söndag): Har ju varit väldigt dålig med löpningen, men nu ska jag ändra på det! Sprang 5 km på ca 30-35 min, missade att kolla när jag stack, men det kändes jättebra! Sprang ensam för första gången också, annars har Björn och Leia varit med varje gång. - Jag har fått ont i benen varje gång jag sprungit nästan, men den här gången kändes det bättre. Läste precis i min löpbok jag har att man inte bör springa längre än 30 minuter i sträck de första 12 veckorna, så jag minskar nog på de långa passen, även om jag nog har en del grund från den andra träningen jag kör. Måste fixa bra musik att ha med på rundan också!

Hoppas att alla haft en fin helg.

April för ett år sedan..

Kommentarer
Postat av: Monika

men hallå, vad menar du med att ett avsnitt fattas? i boxen, eller av serien öht? (svara på fejjan kanske, jag kommer nog glömma kolla efter svar här!)



stackars leiaplutt! hälsa henne att krya på tassen. och jag är fast i Sebastians - No one else could just nu, himla bra låt! synd bara att han är så dryg att titta på. (låt -> http://www.youtube.com/watch?v=ploYheNtNF8&feature=related)



och förresten, en av mina favvolåtar att springa till är denna: http://www.youtube.com/watch?v=rAKA8fB_IuY

2011-04-05 @ 19:39:01
Postat av: Monika

hörde nu att kvalitén på den där låten inte var superbra, men annars fanns det ju bara liveversioner. aja, låten låter mkt bättre från albumet!

2011-04-05 @ 19:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0