Taboo

Hej hej hallå. (dagboken)
eller hur var det? Det var inte direkt igår man satt och läste Bert-böckerna.

I alla fall - har precis stoppat i mig mat; baconlindad fylld kycklingfilé med röd quinoa-grekisk sallad till, gott! Kan dock inte helt undvika tankarna på grillat - det luktar ju överallt! Inte så konstigt kanske med tanke på att solen strålar, gräset är grönt, knopparna på träden är påväg att spricka och fåglarna kvittrar på morgonen när man vaknar.

Ja, det är faktiskt hur underbart som helst. Tyvärr så är ju våran lägenhet så otroligt varm pga. det stora söderfönstret och dåligt bygge (antar jag?) överhuvudtaget, så hjärnan ligger på strax under koknivå de flesta dagstimmarna - verkligen jobbigt. En annan sak som är mindre kul är att det känns som att man inte kan utnyttja våren så som vi annars brukar göra pga. Leias trasiga klo. Jag blir galen, det tar sån tid för det att läka. Leia störs av den ofta och det känns så himla tråkigt att inte kunna släppa henne så hon får rusa runt som man ju så tydligt ser att hon vill. Jag tror inte att det är något fel, så att vi måste kontakta veterinär igen, för förra gången när Leia skar upp trampdynan så tog det ju också mycket längre tid för den att läka mot var vet. trodde så att.. Jag hoppas bara att det läker snart, för Leias skull.

Träning! v.16
Skrev ju tidigare om att jag tränat yoga i måndags, men jag skrev liksom inte riktigt upp det så..:

Måndag: Tränade Poweryoga 75 min. Mycket jobbigare än jag räknat med att det skulle vara, vilket är positivt, och jag tror att det kan vara bra att varva den vanliga träningen med den här uthållighets-stretch-träningen som ju poweryoga är. Och inte minst träningen/avkopplingen för hjärnan som det ger.

Tisdag: Löpning, 5 km, 32 min. Kändes så bra att springa, kom flera gånger in i en sån där bra rytm där det känns som man bara kan springa och springa och andningen känns bra. Tog ett par en halv-en minutspauser mitt i och gick i början och slutet, vilket fungerar bra att göra enligt mig. Men jag måste börja springa längre då och då nu, och framförallt snabbare. Ska försöka lägga upp något bra schema!

Idag är det onsdag och jag ska iväg på ett styrkepass om en stund. Gillar inte att träna såhär sent på dagen (passet börjar 19.15), men det ska väl gå. Så fortsättning följer väl antar jag..


Mina nya shorts från Nike, köpta från Nelly. Det var läänge sen jag köpte ett par träningsshorts, men jag tyckte dessa var fina plus att det blir så himla varmt att springa i sommar - så det kan vara en idé att ha något svalare än löpartights då kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0