Vann matkasse

Naturkompaniets facebooksida lägger de varje advent ut en liten film där de tipsar om saker att tänka på vid friluftsliv och utrustning till det, tips på julklappar och också en tävling varje vecka. Förra veckan (eller egentligen förrförra) var den första tävlingen. Den gick ut på att gissa vad det var i ett inslaget paket som de visade upp. Ledtrådarna var: en sak som fanns i deras sortiment och som var värd 599:-. Det första jag tänkte på när jag såg filmen var en Airmat basic från Exped, då jag just köpte en sån i somras.  Jag såg inte tävlingen förrän dagen efter, men ingen hade gissat rätt, och ingen hade heller gissat på airmat:en, så då gjorde jag det. Och hade rätt!

Vinsten var en "matkasse" värd 500:-, med mat för två personer för en dag ute. Dvs. frystorkat, torkat renkött, bars och sånt man brukar ha med sig, och som inte väger så mycket såklart. Frukostblandning, pulverkaffe, lunch och middag bestående av någon typ av lasagne/kyckling med ris, torkat kött och bars fanns i påsen. Detta är ganska dyra grejer och inget vi brukar ha med oss, utan för oss blir det oftast pulversoppor/såser, pulvermos, havregryn, choklad, ölkorv mm. Därför ska det bli riktigt kul att testa detta.. kanske nya favoriter? Ett plus är ju också att tygkassen var snygg med praktiska dubbla handtag. Jag som aldrig vinner något.. Hurra!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0