Hyperballad

Helgen är återigen här! Jag vet inte längre vad som är helg och inte, dagarna ser ungefär likadana ut var som. Jag har märkt att det har börjat ta på mig.. Jag trodde att det var lungt, spelar det någon roll om jag sprider ut allt på hela veckan, än om jag har två lediga heldagar och plugga mer i veckan? Ja, tydligen. Det går sämre att få något ordentligt gjort med skolan när jag liksom slöpluggar, det tar så mycket mer tid!, och jag känner mig stressad. Så jag bör sätta upp någon sorts rutin. Rekommenderar alltså inte att göra lite här och lite där "för att man ändå pluggar på distans" för dem som gör det - åtminstone inte alltid. Fast det är klart att man ibland kan få utnyttja det med att ta en sovmorgon, eller en halvdagsutflykt eller något sånt :)

Nu är jag och Leia ensamma några dagar här i Karlstad igen.
Idag tog vi en längre promenad ner till Granngården där vi köpte en stor påse med ben, öron och godis till henne. Hon är för det mesta med när vi åker dit, så hon vet vad som väntas - totalfokus på alla goda ben och allt godis! Hon såg inte ens hunden som stirrade ut henne därinne, utan började att smaka på ett ben när jag stod bortvänd. Efter det fick hon sitta stilla och inte röra sig tills jag var klar. Vid kassan blir hon som vanligt bortskämd av den trevliga personalen och denna gång blev hon matad med några nävar godis också. Ujuj, får se om det går att ta med henne dit igen, kanske inte när hon är så matglad som hon är nu.

Ikväll blir det tv och läsning i min nya bok, Främlingen i huset - bra bok som tydligen ska vara lite av en spökhistoria i första halvan av 1900-talets England. Än har jag inte märkt av några spökerier, men jag är fast ändå.




Som synes så skriver jag låttitlar i rubriken - denna, en av de bästa av Björk, hela Post-skivan är underbar så det är bara att sätta igång och lyssna tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0