Hei.

Har egentligen inte tid att sitta här och skriva och också läsa andras inlägg - men 5 minuter kan väl inte skada? :)
Under jullovet har jag jobbat hela tiden. Eller ja, heltid då. Fick veta det på torsdagen innan att de behövde mig och snäll som man är så rycker man ju in! Nä.. student"lönen" är ju som många vet inte den bästa och extra pengar är alltid välkommet. Så är det. Det var kul att jobba - har bara jobbat på det stället på sommaren ju (varje sommar nästan sen jag var 17), så det var lite annorlunda att inte kunna gå ut och sätta sig i solen, att duscha för att man svettats hela dagen (utan istället för att man fryser), att bara önska att inga fler bilar ska komma så att porten hålls stängd osv osv. Näe, så var det inte heller.. det var jättekul! Men kallt var det!

Annars har jullovet varit hur bra som helst. Har haft mys x 100 nästan varje dag, åkt längdskidor med Anna/Björn (och märkt att jag har blivit bättre!), åkt skoter (och fastnat med den svintunga maskinen), ätit sushi första gången ute (gillar jag det? vet inte än), spelat spel och ja, massa mer.

Det var sjukt mycket snö i Hofors när jag kom dit och ändå snöade det nästan varje dag, nästan så att man blev rädd alltså.
Här i Karlstad är det mycket mindre som tur är så det blir lättare att ta sig ut med Leia hoppas jag. Jag är ensam i Karlstad just nu, Björn och Leia är kvar i Hofors (och åker skidor! Björn har köpt dragsele och grejer och är ute och åker rätt ofta nu, och Leia är riktigt duktig vad jag hört). Hade lite föreläsningar och tänkte att jag skulle klara mig bättre med tentaplugget (tenta på lördag i Borlänge) om jag är ensam. Måste säga att det är väldigt tomt!


Julafton.





En tidig promenad runt hammardammen med Leia.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0