Sommardagar

Tiden tickar på så sjukt snabbt nu under sommaren; snart är den slut ju.. I veckorna jobbar jag och där går dagarna på ett mystiskt sätt också jättesnabbt trots att de sista två eftermiddagstimmarna ofta känns lika långa som en arbetsdag i sig. Sen blir det träning eller häng med fina människor, den korta stund man orkar efter jobbet.

På helgerna försöker vi hitta på saker, då man hinner med lite mer.. Förrförra helgen var vi exempelvis i helagsfjällen då, som skrivet. Förra helgen gick lördagen åt peace & love - vi hade riktigt kul och lyssnade på bra musik. Den här helgen har vi kört obligatoriska edskenfest-utgången också i fredags, jag skrev ju att jag fått nog av Hofors uteliv, men Edsken (en sjö med camping och restaurang osv.) måste man ju till en gång i alla fall.. ..och i lördags blev det sol, bad och slapp.

..Och idag åkte jag, Björn och Leia till Vansbro för Vansbrosimmet. Det var Björn som skulle simma de tre kilometrarna, och han gjorde det på 1 timme och 13 minuter - jag är imponerad! Jag och Leia gled omkring där bland alla människor - verkligen mycket folk - och jag försökte få lite färg på den snygga Ovakobrännan man har. Mysig dag, förutom att marken luktade sådär snuskigt som den gör på festival.. förstår inte varför många människors trampande får det att lukta så..

Nu ska jag slappa lite här hemma och ladda för morgondagens arbete. Tänkte ta en löptur, men skjuter på den tills imorgon. Hej hej.


Björn testar våtdräkten i Alstern i Karlstad för någon månad sen..




Leia hakar såklart på.. måste valla in husse till land igen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0