the words that maketh murder

Ännu en vecka har gått. Sedan sist har släktingar från Polen varit här, och åkt, syster tagit tandhygenistexamen (!), bror + son varit här och jag och Björn varit på en snabbtripp till Karlstad och tillbaka. Och så har jag såklart jobbat.

Det är väldigt vad ett heltidsjobb tar mycket av ens tid. Inte bara just de nio timmar man befinner sig där, utan hemma också.. Det är planering och fix av luncher, packa ner och packa upp i jobbryggsäcken, men kanske framförallt den extrema trötthet som infinner sig nästan varje dag när man kommit hem, och som gör att mycket som man annars gärna hade gjort, skjuts åt sidan.. för att man inte orkar.
Är inte säker på att jag trivs med det.. Det finns såklart fördelar och nackdelar med just denna typ av jobb som jag pysslar med nu. Fördel kan vara att man har sin inkomst, och arbetet är det det är, det lämnas kvar där och man sedan har sin tid och sina resurser att göra vad man vill efteråt. Nackdel är ju det jag skrev, var tar tiden och orken vägen?? Är det värt det? Som vanligt är det prioriteringar och behov som styr.. Än sålänge har jag inte så många behov att lägga in i mina val, vilket känns bra.. håller det nog så ett tag till.

Som jag skrev så hade syster tagit examen, så i fredags hade vi examensmiddag här hos mamma och pappa. Trevligt var det! Tyvärr tog jag inga bilder, så jag lägger upp några fina bilder från torsdagen för 1,5 vecka sen när vi packade in oss i bilen och åkte till Uppsala, då brorsdotter konfirmerade sig.

Syster, huvudpersonen denna dag, storebror (den äldre)


Min käre bror med familj hade gjort supergod mat- och fikabuffé..


Linslusen gillar tårta.


Planering av fjällresa, som ska ske på midsommar.. (Anna, Pap, storebror (den yngre), Björn, Mam)


En del av det goda.. te, bigaråer, kladdkaka osv.


Fina sis.


De två fina brorsdotter (den yngre) + brorsson. Och schnyggve där bak till vänster.

Kommentarer
Postat av: Monika

mmm, mat! jag blev hungrig. och 5/7 bilder lyckades jag komma med på! win! \o/



iaf, här är den bra bakbloggen jag sa åt dig att läsa: http://sotasaker.se. massor med bra recept! typ de där blondiesarna, mmmmm gött.

2011-06-13 @ 18:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0