The model

Dags för sommartid då.. sämsta omställningen.. jag har precis ätit frukost och klockan är 11.30. Men imorrn känns det väl som vanligt igen får jag hoppas.
Idag har jag lust att sätta mig i bilen och åka runt till olika ställen.. Biblioteket, Plantagen, Ikea, Biltema. Men orkar man det? Skulle behöva ta en långpromenad med Leia också.. Ja, vi får se vad det blir..
Skickade in min hemtenta igår kväll också! Trevligt att bli av med den, nu håller vi bara tummarna för att det går vägen, för imorgon börjar en kurs som kräver att man blivit godkänd på den här som jag just skickat in tenta på. Vi har en helgträff om två veckor i kommande kurs och jag har redan köpt tågbiljetter och bokat hotell (slår på "stort", måste bo där tre nätter och känner inte för vandrarhem utan eget badrum och internet och så), så det vore ju väldigt bra om jag får gå kursen också.

Det blev inte att jag sprang i torsdags, hade annat att fixa med då. Men fredag och lördag har det blivit lite träning!
I fredags: Tränade styrka 1 timme. Gick jättebra, just det passet är så lugnt, nästan som att man skulle vara på gymmet, så man kan verkligen lägga på mer vikter. Andra styrkepass/pumppass är så mycket mer intensiva - det blir ju uthållighet man tränar snarare än styrketräning - då blir det svårt att ha väldigt tungt för man får ju mjölksyra direkt.

Igår (lördag): Sprang äntligen 1 mil, vilket jag tänkt göra länge. Håller jag på att träna inför ett lopp på en mil så måste man ju köra en testmil tycker jag. Ungefär 1 timme tog det. Det innebär att jag springer mer än en kvart för sakta, och träning på det behövs alltså. Det är väldigt mycket snabbare det ska gå alltså.. Klarar jag det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0