Fisk fisk fisk

Igår åt vi fiskburgare. Björn åt en torskfilé, och jag en laxfilé. Riktigt gott och ganska mycket fräschare än vanliga hamburgare enligt mig. I övrigt kan man göra precis som vanliga hamburgare med tillbehör och så..

Jag tänkte tipsa om ett annat sätt att göra fisk också. Eftersom jag har en, till största del, ganska fiskkräsen sambo så får man vara påhittig.. Om inte annat kanske det är bra träning tills man får barn?

Nedanför ses en torskfilé, i mina fina portionsformar jag fick av käraste vännerna i födelsedagspesent. Formen är smörjd med smör, torsken är saltad och kryddad med något (valfritt), och sen har jag blandat ihop créme fraiche med röd pesto (pesto rosso). Det går säkert lika bra med vanlig pesto. Eller vad som helst. - Drygt 2 msk till en dl créme fraiche. Smeta på fisken och strö lite riven ost över. Och grädda i 200 grader i kanske 15 min.
Hade lite potatis/broccolimos till. Klarrt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0