Macaronsen

Skrev ju i våras att jag äntligen skulle smaka macarons, men har glömt att skriva om det efteråt ju.

Jag betällde hem dem från Délices de France, då jag inte hittat något ställe här i Karlstad som erbjuder såna, plus att jag ville att de skulle smaka som de ska - kan tänka mig att "hemgjorda" är lite annolunda. Läste på någon blogg, där någon ätit en på ett café i en mindre svensk stad, att det smakade bara smör och socker. Kunde inte tänka mig att det är så de ska smaka, vilket de verkligen inte gjorde heller.

Det var som att äta karameller i kakform, i smaken. Som små goda, maränger som är segt kletiga i mitten, i konsistensen. Helt perfekta små kakor! Väl värt att beställa för att prova, om man inte hittar dem i någon butik/något café. Levererades så att de inte gick sönder, plus att jag fick med ett prov på några andra små smöta kex.

Smakerna var hallon, lakrits, skogsbär, citron, vanilj, choklad, pistasch och karamel. Gott!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0