Ingen träning fram till jul

En sorgens dag.. ju. Som jag skrev för ett antal veckor sen så skulle jag iväg till vårdcentralen och kolla upp en pigmentfläck som förändrats. Därifrån fick jag remiss till hudläkare, vilken gav mig en tid för "operation" av två pigmentfläckar. Den "operationen" utfördes idag, på bröstkorgens ena sida, och på ryggen. Och nu får jag inte träna på tre veckor!! Jag kommer att bli tokig. Enligt läkaren får jag gå "lugna promenader".................. Alltså, detta går inte............. Mest rädd är jag väl kanske för att helt förlora lusten till träning och bli totalt förslöad och lat. Fi farao. Trodde jag skulle kunna sticka ut på jogg ett par dagar efteråt ju! ..Nåväl. Jag har ju inget val. Jag har funderat under dagen och tänker bemöta detta med: Mycket långa hundpromenader, planering och nyupplägg av träning, fokus på att äta bra. Jaaa, det kan väl gå? Jag kommer ha tid på mig, tid att planera, och det är enklare att äta rätt när man inte tränar så mycket - just för att man (jag) inte behöver så mycket energi, och därför inte får såna cravings (det sista är än sålänge endast hypotes, baserad på några fjuttiga erfarenheter av vad jag tyckt mig märka).. Mitt träningsschema blev alltså inte långvarigt. Men januari är som bekant en bra tid att "börja på nytt". Tills dess har jag kommit igång lite smått igen också, så att det här med träning inte kommer vara helt obekant (för det är så det känns som att det kommer vara).
 
Har ett antal stygn nu, det blöder en del, och jag har stora plastklistermärken som ska sitta kvar så länge som möjligt över såren.. Undrar dock hur bra det är att en massa blod plaskar omkring däri?
 
Har idag iaf tröstat mig med det andra muffinsbaktestet (recept kommer), film och hundmys. Nu ska jag ta hjälp av "assistenten" här hemma - måste tvätta håret. (och ja, det hade ju varit smart att ha gjort det innan kan man tycka..)
 

Igår (styrkepass med kettlebell, som gick super) - och idag.....
 

Såg Maria Wern: inte ens det förflutna (eller vad den heter) - vilken var sådär - med pluppan i knät.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0