Moln och träning

Aaaah. Har precis avverkat en joggrunda på 10 km (strax under timmen och då gick, och studsade - "värmde upp" - jag faktiskt första kilometern) så det känns bra i kroppen nu. Lägger man till en finfin festlördag med mina tjejer, 4,5 timmars sömn på det, följt av ännu en halvt sömnlös natt, följt av denna gråa urtråkiga jobbdag (verket står still), så kan jag tycka att rundan gick riktigt bra, åtminstone delvis. Och sedan jag dumpade mina nya asics 2160 och introducerade mina kayano för utomhusträning så har mitt knä samarbetat!
 
Kände att jag behövde sträcka ut mig lite så jag stretchade en del på gräsmattan efter också. Sedan jag befinner mig i Hofors så har det blivit si och så med stretch (i Karlstad strechade man grundligt efter varje gruppass, här går stretchen på ca 5 min efter såna pass, vilket är alldeles för lite.. - fast med det sagt menar jag inte att passen på något sätt är dåliga här, tvärtom! Riktigt effektiva.) men jag försöker stretcha igenom åtminstone en gång i veckan, vilket jag tycker att de flesta kanske ska göra. Många skador och/eller smärtor och problem - t ex ryggproblem - kommer nog gärna om man är lite obalanserad.. dvs. kortare i musklerna på något ställe exempelvis. På onsdag siktar jag på att ta mig till ett yogapass, jag tror att det blir en lagom komplettering till min utstretchningsteori. Älskar verkligen att kunna träna, det är bland det bästa som finns. Faktiskt.
 
Fina regnbågar över dammen för en månad sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0