Regn och svamp

 
Det är nog inte bara Hofors som fått denna rejäla påhälsning av Regnet, men ärligt talat, det är lite mer och lite otevligare här. Hofors ligger liksom i en liten dal eller så, och molnen lägger sig som ett lock här över. Man hör att folk runt omkring inte haft något regn, medan man själv suttit och förundrats  över det mäktiga skyfall som intog eftermiddagen. Så har det varit varje dag nu senaste tiden! I måndags när vi var ute och joggade (10 km, nästan en timme..) så fick vi jogga i ett par dec djupt vatten för att ta oss fram. - En positiv aspekt av detta förbenade väder är dock det guldgula godiset som trivs så bra nu. Igår på en kort promenad runt dammen hittade vi dessa små kantarellbebisar (ja, bebisarna är godast alla gånger!), som hemma snabbt förvälldes innan en stor klick smör och lite hackad lök tillsattes, och sedan placerades på ett bröd.
 
I övrigt är det lägenhetsbekymmer som upptar en del av tiden. Eftersom vi båda söker arbete, och ännu inte kan visa upp anställningsbevis för minst 6 månader framåt (vad är det för jäkla regler?! Vi har båda universitetsutbildning, pengar för att betala flera månader framåt, möjlighet att plugga och få csn ett tag om det skulle behövas - men kan ändå inte få en lägenhet? Skulle vi däremot få pengar från soc så skulle det vara okej. Sjukt.) så kan vi inte få kontrakt på lägenhet. Jag känner mig så besviken och allt känns hopplöst och tråkigt. Så mycket tid jag lagt ner på detta senaste månaderna och så får man veta detta nu, när vi fått lägenhet och all planering är igång.. Nåja, ska försöka klättra och krypa igenom detta på något sätt. Tur att man har föräldrar som alltid ställer upp. Vad gjorde man annars liksom? Slog upp ett tält och hoppades på det bästa?
 
Vad trevligt att ni är några stycken som kikar in här förresten, trots frånvaron av uppdateringar. Det blir väl mer senare när jag fått upp farten och tiden litegranna. Nu ska jag pussa på min underbara hund, se nyaste avsnittet av True blood, och sen blir det nog ett combatpass också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0