Peace & love, torsdag

I onsdags kom tanken mer på riktigt.. om jag skulle missa Mumford & sons? När de spelar 6 mil härifrån? Eftersom de ställde in spelningen på Hultan för några veckor sen, så bokades de till Peace&love i början av förra veckan, och såklart har jag ju tänkt att jag vill se dem. Men inte bestämt. Förrän just i onsdags.. Satt och funderade och kom fram till att det ju var så himla dumt att missa ett sånt tillfälle. Deras skiva är den jag lyssnat överlägset mest på det senaste året! - i princip varje dag har jag lyssnat på åtminstone någon låt, och otaliga timmar har de spelats i lurarna till pluggandet.
 
Jag visste inte någon alls som varken skulle dit eller skulle vilja åka dit, så jag frågade Björnen min om han ville haka på (trots det ganska höga endags-biljettpriset, och vetskapen om att det inte var direkt hans favoritband), och han sa ja, hjärtat mitt. Så ja, biljetterna köptes två timmar innan vi åke in! Tog ett par timmar ledigt från jobbet för att hinna se Regina Spector som började 16. Förutom henne var det då såklart Mumford&sons, Slagsmålsklubben, Laleh och Veronica Maggio som jag såg. Alla var riktigt riktigt bra, utom kanske Smk som hade ett tråkigt scenuppträdande (men musiken dunkade bra ändå) med en hoppborg där några pers hoppade omkring och de som spelade lite musik stod inklämda på sidan om den.. Men ja, Mumford var överlägset bäst; bästa förmedlade känslan, publiken skitbra, bara sjunga med-låtar (ja, konstigt vore väl om jag inte kunde låtarna vid det här laget) förutom några riktigt fina nya låtar (nya skivan kommer i september!) och ett så himla bra musikaliskt intryck. Jaaja, det räcker kanske om dem nu. Men det var länge sen jag verkligen gillade en viss musik och band så.
 
Träffade på fint folk därinne i alla fall och drack någon öl och så. Mindre kul var det imorse när klockan ringde 6 och jag somnat mindre än tre timmar tidigare. Jag undrar fortfarande vad som hände på jobbet idag? Har aldrig haft så svårt där att ha koll på fler än en sak samtidigt vilket jag ju annars just är ganska bra på, tycker jag själv. Nåja - nu med en mask i fejjan igen och en stundande kopp te och skål med oreoglass med hemgjord krossad maräng och valnötter (det är nötterna som är pricken över i här), mår hjärnan lite bättre igen.

Uppstart: Öltältsöl till första delen av Regina.

Fina lilla Regina - vi står inte långt bak och titta vilken liten plutt hon är, till vänster, på den enorma scenen



SMK:s ointressanta hoppborg

Bästa Mumford & sons - jag stod längst fram (väldigt åt sidan dock) och ändå ser de så små ut!

Björn "diggar" till Laleh, haha. Såpass långt bak som vi är här så var det bara han som gjorde det, som synes





Och sista spelningen, Veronica Maggio. Riktigt bra och snyggt, och så överraskade hon med Petter som kom och rappade i fina "Längesen" - tror att de flesta blev förvånade när han plötsligt dök upp och började rappa på "sitt" ställe i låten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0