Vilodag, bakdag,

En totalvändning skedde i humöret denna dag. Igår grått, idag solsken. Träningsvärk har jag haft, men "nuförtiden" känns det mer konstigt och ganska rastlöst, att inte ha någon sorts träningskänning. Jobbsökning och lite pyssel har jag ägnat en stor del av dagen åt. Jag hade planer på två skoluppgifter också, men det vart inte av. Och inte ens det kan bryta ner mitt solskenshumör! (imorgon ligger jag väl och stresspanikbölar istället, för att jag inte gjorde något idag.) En lite halvjobbig sak hände väl iofs: Jag åkte ut på ett ärende med bilen. Klockan 16. I stockholmstrafiken. I mörket och ösregn. Och fick motorstopp i en rondell!! Herregu, har inte fått det på år, och så händer det just då! Nåväl.. det hände inte så mycket mer.. inte ens en tutning! = ingen skada skedd/mvh fröken sol. (sol i sinne, brun inne/rudolf)
 
Jag har laddat upp för distanspass imorgon med ett par fuskiga bakpotatisklyftor till middagens kycklingfilé, coleslaw och bea. Sen har jag ett litet projekt, nämligen att testa lite olika "nyttiga" bakningar. Först ut får bli olika muffins. Detta receptet är på LCHF-jordgubbsmuffins, och såna gjorde jag ikväll. Alltså, smeten/degen säger ganska mycket om ett bakverk, och denna smet var sjukt god. Som vanlig nästan. De färdigbakta muffinsen blev också suupergoda i smaken - dock fortfarande den där "svampigheten" som gärna uppstår när man försöker göra lchfvänliga "brön". Jag skippade frostingen! De blev, i mina ögon, alldeles tillräckligt feta och maffiga ändå. Kan rekommenderas i alla fall.
 
Och med det säger jag godnatt.
 
Jordgubbsmuffins. Här kan man lite se ugnens ojämnhet också.


Med en snarkande plutt i knät kikades det nyss på ett av de bästa programmen som sänds nu: Historieätarna (utifall någon missat det)

Kommentarer
Postat av: Monika

äääälskar historieätarna! och erik haag och lotta lundgren! så himla bäst. har du sett originalprogrammet? det är brittiskt, "supersizers go..." heter det, följde det på 8:an förut. tror det var 8:an iaf, de har ju alla de där underbara brittiska grejerna. om du inte har sett det så borde du försöka leta upp det också på något sätt, så himla jättebra!

Svar: ja, verkligen. det är lotta som är bäst tycker jag! hon passar in så bra i det som gäller just där och då. och de gör en superkombo på något sätt! jaa riktigt bra. älskar brittiska program också! har inte insett det förrän nyligen, har mest tänkt att de är jobbiga. men jag har märkt att jag verkligen "trivs" när jag tittar på dem av någon anledning. :) - ska kika!
Weronika

2012-11-25 @ 11:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0