Tröttaste dagen

Igår var det alldeles grått och ösregn hela dagen - och jag var pigg som en lärka! Idag strålar solen och himlen är blå, och jag vet inte om jag ens orkar ta mig utanför huset.
 
Ingen riktig jobbansökan skickade jag in igår - men istället sju stycken spontanansökningar! Det lär väl räknas som något? Och så har jag ett par-tre jobb jag letade upp igår som jag tänker söka. Eftersom jag inte är färdig med mitt ex-jobb så kan jag inte söka riktiga jobb i mitt område, så det blir jobb som närmar sig det på något sätt i alla fall; typ djur, natur/vetenskap, myndighet och liknande. Det här är fjärde dagen som jag är "officiellt" arbetssökande, och jag är redan smått trött på det. Kanske man skulle ta tag i skolarbetet så att man kan lägga det bakom sig åtminstone.
 
Idag blir det förutom jobbsökning, även pill med a-kassaansökan, hundpromenad, lite fix i lägenheten (tänkte möblera om lite?) och ett kort intervallpass, om jag lyckas väcka denna stela och trötta kropp. Det där utegymmet i tisdags gjorde verkligen sitt.
 
Jag drömde något om en älg inatt. Denna bild är från i somras.
Okej såhär: inlägg utan bilder är ofta tråkiga - om man inte skriver väldigt bra. Och även om man skriver väldigt bra så kan en bild liva upp ett inlägg. Även om det är en tråkig bild.. Som inte har så mycket att göra med just det man skrivit.. Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0