Grå pms

Vissa dagar kan onekligen vara gråa - på alla sätt som finns möjliga. Förutom grått och regn utanför fönstret så har jag typ senaste åren då och då drabbats av en extrem pms, som - jag tror - byggs på/minskas gånger typ 10, av vädret. Antingen upp eller ner.. Idag är det nästintill botten och livet känns helt meningslöst. Extrem trötthet, ångestkänslor som blandas upp med korta paniksekvenser, som sätter igång stress och livsfunderingar och sådär. Usch.
 
 
Turligt nog vet jag att detta är tillfälligt - det här värsta liksom. Så jag kan skapa mig en viss distans till det, även om det faktiskt inte går att "stänga av", som vissa här och där fortfarande verkar tro.....det vill säga, att man ska kunna "skärpa till sig bara". Det är mer att man bara får låta det hållas, följa med genom det - för det försvinner ju förr eller senare.
 
Jag satt och pysslade med grejer - som fick mig att fundera vidare på andra grejer: framtiden och så - och samtidigt "panikerade" över det jag inte gjorde, som jag också måste göra. Men så tänkte jag att det inte är värt det - för vad jag än gör kommer jag inte må bättre idag, i alla fall inte bättre i just de grejerna.
 
Så istället gör/ska man göra sånt som ger lite lindring till skijten tycker jag:
 
- Baka en kaka som smakar som en mix av morotskaka och banankaka (en favorit!)
- Se en enkel film, exempevis denna
- Ta en låång dusch/ett bad och fixa hårinpackning och smörj in med något som ger brun färg och god doft
- Se en bra serie
- Tänk ut någon uppiffning som du skulle vilja göra <--håret (..och gör det direkt innan du ångrar dig?)
- Läs. En. Bok - med te till
 
 
Tänkte att jag skulle gå iväg och skriva in mig på ett träningsställe här borta, men kände att det
inte funkade idag. Bakade sjukt goda kakjäkeln istället.. Vid eventuell bakning: gör den kladdig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0