Mål

Det jag tänker och tror är viktigt med mål är att de är rimliga, enkla, tydliga och uppnåeliga. Tidigare har jag kanske inte riktigt nått dit jag tänkt, men då har jag haft luddiga gränser, ungefärliga mål och så. Då är det liksom lätt att man tänjer/skjuter på dem, eller kanske helt enkelt struntar i dem.
 
Jag har ju några mål för min träning (och i förlängningen kanske också min "fysik"), så att jag har något att jobba mot. Till och med slutet av augusti 2013 har jag tänkt att;
 
Klara dessa löptider;
5 km på under 22,5 minuter. 4.30/45-minuterstempo kan bli förbaskat svårt.............................
10 km på under 50 minuter. Midnattsloppet (om inte tidigare <-- hoppas) blir avgörandet tror jag.
 
Komma ner 5 kg i vikt. För löpningens skull. Det kanske inte är speciellt mycket, men rätt avgörande när man springer. Och rätt svårt för mig som inte är överviktig, plus älskar mat och att äta (ner i vikt=mindre kalorier in än vad som används - finns inget annat ju).
 
Bli starkare och uthålligare. - Ja, här kom luddigheten igen. Men såhär: Mina längsta löppass ska upp till 20 km. Och: har skaffat träningskort på ett ställe där jag förutom några trevliga gruppträningspass ska styrketräna lite, förmodligen 2-split annars hinner jag aldrig. Möjligen 3-split, och i så fall något av passen i ansutning till lättare gruppass.
 
HUR jag ska göra/gör det - och varifrån jag ens startar kommer jag att notera här såklart.
 
Såg mina första maskrosor idag också - och ja, snödroppar och krokusar i all ära, men när maskrosorna kommer är det väl på riktigt kan man tycka. Ännu en sån där grej man blir glad av i början, men där
känslorna svalnar i takt med deras invasion (som fiskmåsarna som jag skrev för ett tag sen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0