Distanslördag

 
Lördagarna verkar ha blivit min distanslöpdag.. Visserligen inte när jag varit på skidhelg i Hoffan, men annars så. Idag blev det en rätt tråkig, sladdrig och stelslirig runda kring hammarbyhöjden - nackareservaten - hammarby sjöstad. Det landade på 13,5 km på närmare 1 timme, 20 min. Eller ja, på screenshoten står det 13,26, drygt 1h18.5min, men den började ju inte mäta förrän en stund senare, så 240 m kan man nog addera? Såå, 13,5 km i timmen-tempo - det är fint! Men jag känner att jag har hamnat i något halvbekvämt löptempo jag inte riktigt kommer ur. Blir liksom inte snabbare. Samtidigt så är ju fokus just nu inte att bli snabb i löpningen, utan att hålla kondisen, och kanske öka uthålligheten/distansen lite istället. När allt med skidorna är över, och marken blir lite barare igen så sätter jag igång med lite mer seriös löpträning.. Intervaller och sådär. MÅL liksom. Jeeepp. - Har just nu även, väldigt tydligt, kommit in i en period där jag i början av löpningen (kanske 3-4 km) har det jättelätt, sedan möta en liten vägg på ett par km; och om jag kämpar mig igenom den, går det lätt igen sen. VARJE gång. Har varit i andra perioder, där det gått sjukt tungt från början innan det lättat upp efter ett par km, men också perioder där det gått jättelätt i upp till 1 mil, innan jag HELT gått in i väggen och det tagit stopp. Undrar vad såna där "väggningar", perioder osv. beror på?


Lördagen fortsatte med radonmätarinstallering, godmatshopping i sickla, och sedan fiiint mys med finingarna från huset brevid; Vi åkte till söder och skulle äta på svejk! Liite lång kö där så vi gick till ett ställe i närheten och tog en öl under väntetiden. Jag tog någon sorts "svartöl" (mina kriterier till bartendern var mörk och söt), som var sjukt god. Tog väl en kvart att få den för att den skulle hällas upp rätt och stå ett tag och hällas upp mer osv. Den ölen serverades tydligen bara på ett ställe till i hela Sverige också. Fint alltså! Synd man inte minns namnet på den dock.. -Åt godaste jäkla raggmunken med fläsk och rårörda lingon, tillbaka på svejk igen i alla fall!  Nu sitter jag mätt (och törstig som sajtan) i soffan med snarkande vovve brevid, och ska nog kika på första delen av Gengångare på svtplay. Har sneglat på det lite sedan det började sändas, men inte haft lust eller tid. Men fransk spökhistoria lär väl kunna funka va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0