Styrka igår, jogg idag

Sedan jag satte igång med träningen igen i söndags har jag fått till några (aningens sega..) pass - såsom yoga/stretch, korta joggpass och så. Igår tänkte jag väcka musklerna till liv, och körde ett styrkepass på en timme, med kettlebell och kroppsvikt. Uppvärmning med dubbelhands- och enkelhandsswing - och lite annat, och sedan de "vanliga" övningarna, som benböj, utfall, marklyft, rodd och sånt för biceps, triceps, mage och vader, fick det bli. Gjorde ett par kettlebellrörelser som jag tycker är särskilt effektiva.. En som jag gillar är t ex "halo" (? - man snurrar kb:n runt huvudet medan man står helt still med huvud och kropp - sjukt bra för axlar framförallt).. Och smärtan idag alltså. Öschhh. Har inte tränat någon "ren" styrka på två veckor, så det kanske inte är så konstigt.
 
 
Vi planerar dock att åka till Hofors på ett kort  "skidläger" i helgen, och jag vill i så fall vila helt imorrn. Därför tog jag, trots värken, ut hunden på ett kortare joggpass nyss; 5 km, drygt 30 min. Förstår inte varför det tog sån tid då det kändes som att jag hade en "bra" fart med min värkande kropp.. Jaja.. Jag är ju knappast i form så atte.. Hoppas jag orkar minst två ordentliga skidpass i helgen i alla fall.
 
Sitter nu och laddar för en dusch och sen mer plugg, genom att poppa Alphaville och dricka en smoothie.. Går okej.. Smoothien gjord på en blodapelsin, halv banan, kanske en liten dl mjölk och en skvätt grädde - och är verkligen god. Den sura apelsinen tillsammans med det gräddiga blir verkligen bra, tro det eller ej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0