Hur lchfätandet mitt ser ut.. typ

I måndags uteslöt jag ju alltför mycket kolhydrater ur kosten, vilket funkar bra eftersom vi ju äter så mer eller mindre ändå. Lite ont huvudet någon morgon kanske - men efter att ha gått efter en kost med lägre kolisintag under ett par år dock med många undantagsperioder .. så är det ingen stor grej alls längre. Jag har dock inte hållit den strikthet som jag tänkte ännu, (som är omkring 20 g kolhydrater/dag), och vet faktiskt inte om jag kommer att göra det, för skillnaden är redan stor. Inga blodsockerbegodalbanor och degigheten och plufsigheten i kroppen har nästan försvunnit tack vare vattnet? som försvinner med reducerat kolisintag. Det jag dock framförallt märkt är att jag delvis blivit väldigt hungrig dessa dagar - framförallt i tisdags. Om det beror på mindre fysisk mängd mat i magen eller att jag är dålig på att öka på med fett vet jag inte - men hoppas på att det regleras efter ett tag. Jag äter ganska mycket ändå, men tror att mängden av vad jag äter har varit lite större dessa dagar, på grund av det.
 
 
Såhär har ett par dagar -måndag och tisdag- sett ut i vad jag stoppar i mig under dagen, förutom vatten
 
- två kokta ägg med majonäs/smör -frukost
- kaffe med mjölk och grädde
- lchfpizza med sallad -lunch
- kaffe med mjölk och grädde
- chaite med mjölk och grädde, valnötter och en sesamkakaruta
- kebabsallad -middag
 
- fil med grädde, en kvarts banan, blåbär, solrosfrön, krossade linfrön, valnötter och ett ägg -frukost
- kaffe med mjölk och grädde
- svart te med mjölk
- ett ihopplock av: en liten bit lchfpizza, ett kokt ägg stekt bacon, sallad -lunch
- kaffe med mjölk och grädde x 2
- ett äpple
- lax med kokt broccoli och kall sås gjord på créme fraiche, lite fil, smulad fetaost och rödlök -middag
 

Jag vet inte om detta är mycket eller lite, antar att det förmodligen beror på mängden också. Men sålänge man är mätt (vilket man ska vara av lchf - det är ju något som ska funka jämt), mår bra och ligger på en bra vikt så funkar det ju. - Och ja, är medveten om min stora mängd mejeriprodukter jag stoppar i mig.. Det är ju inte optimalt - av massa olika skäl - men jag älskar det! Hur ska jag kunna leva utan det?! Får klura på hur man kanske kan minska lite på´t..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0