Rosa frukost och women's health halvmarathon

Tyckte frukosten blev så fin (har väl en sorts hatkärlek till rosa då jag så långt som möjligt undviker att klä mig i det, men ändå tycker att det är en glad och uppiggande färg) med de olika rosa nyanserna, så det fick bli en frukostbild idag igen. Ingen nyhet förutom att gårdagens kokta ägg idag är ett rått ägg och placerat i en smoothie, tillsammans med jordgubbar, pressad blodapelsin, kokosmjölk, vatten, linfrö och nyponpulver.
 
 
I förrgår anmälde jag mig till women's health halvmarathon också. En halvmara i slutet av april, som kommer att gå över djurgården och gärdet. Jag känner mig verkligen peppad på loppet - distansen känns helt lagom att träna till nu. Funderade först på att ta en av de sista platserna i sthlm maraton, men med tanke på hur jag mått och hur träningen gått senaste veckorna så var det nog smartast att låta bli. Var lite skeptisk till whhm's pga hur de framställer det hela med något sorts glamourkoncept med bling och guld och att en ska få ett armband istället för medalj - måste det se ut så för att locka tjejer (andra lopp brukar göra det också, med exempelvis rosa tröjor eller så) ?...... MEN jag ska ju springa ett lopp bara. Behöver ju inte haka på det stereotypa konceptet för det!? Kul ska det bli i alla fall, nu ska jag bara lyckas träna till det.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0