Jogging. Joggning?

Goderafton.

Sitter och dricker en cola och har ätit godis. Jaa så blev det, då vi åkte iväg till Skutberget och tog milspåret där, trots att vi båda var halvdöda. Dryga timmen tog det och då gick vi sista kilometern. Sen påfyllning med naturgodis direkt och så går det ju inte stoppa den sockerstenen när den väl är i rullning. Läsk efter träning är ibland det enda som "hjälper". Och nu är jag så sjukt mycket piggare! Kan ju bero på colan (zero dock) och sockret, men den där brännande träningsvärkstyngden jag hade är nästan borta också, så jag vet inte? Jag är inte mycket för den konstgjorda sötningen som är i light och zero, men av någon anledning smakar det så mycket bättre än vanlig cola. Och varför inte? Mina två burkar cola light jag dricker i månaden är kanske inte så väldigt farligt.

Jag körde 6 stycken 30-sek intervaller idag (på 1 mil: först ca 3 km uppvärmning; sen 6 intervaller: springer i princip det snabbaste jag kan 30 sek, och joggar sen sakta 3 min; sen lugn jogg 2-3 kilometer) - jag har de senaste veckorna hunnit med tre såna intervallpass (förutom vanliga) och oj, vilken skillnad det blir på de vanliga passen då! - Det känns som att man bara är ute och glider när man joggar vanligt (okej, det är svettigt och flåsigt det också - men ändå!). Förra veckan joggade jag milen på en timme, första gången på länge och det kändes så bra, äntligen. - Knät kändes lite, men ingen smärta alls. - Och flåset var jämnt och bra. Eftersom jag inte joggat så långt på länge så blev det jobbigt mot slutet mentalt, men jag jobbade mig igenom det, vilket jag inte skulle ha gjort för ett par månader sen. Det tackar vi intervallerna för! Nästa vecka är det dags för vårruset - jag hämtade ut nummerlappen idag. Det är första gången jag kör det och det är främst för att jag verkligen måste jobba på den mentala biten - jag tror att jag kan ha lite svårt för det där med massa folk och ansträngning på samma gång?.. Som jag förstått så är det många som går i vårruset och alla startar ju samtidigt - det är inga startgrupper - så lyckas jag komma under 30 min blir jag överycklig. Men som sagt, ingen tid är viktigt i just det sammanhanget för mig, utan träna hjärnan är det som ska göras.

Nu ska jag snart försöka sova med min colafulla kropp, imorgon blir det städning, bakning, plögg? och kanske lite träning?.. innan M & M kommer - så kul det ska bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0