Mål: var börjar jag?

 Ja, har man mål, så bör man ju veta var man börjar.. För att veta hur långt man ska gå.
 
Min vikt känns rätt obetydlig, men man kan säga såhär: min bekvämvikt är 2-3 kilo lägre än vad jag ligger på nu. Att jag valt att försöka komma ner 5 kilo istället beror på pendlandet som ibland sker hos tjejer (hormoner..). Jag kan gå upp/ner 1-2 kilo på bara ett dygn - förmodligen mest pga vatten, men också när jag får en frossardag/period (som ju också drar vattnet till en). För att få en liten buffert för denna variation tänker jag att 5 kilo är bra.
 
Löpningen då. Just nu ser mina snabbaste tider ut som så: 5 km på 24.30 (uträknat från detta - har inget exakt) - och 10 km på 54.37 från midnattsloppet sist. Tror att jag får det tufft här. Minus 2 minuter minst på 5 km och närmare 5 minuter på 10 km - och det från mina snabbaste........
 
Mitt längsta löppass just nu ligger nu på 15 km. Bekvämdistansen är ju på 12-13 km, så för att komma upp till 20 km kommer krävas en del. Jag tror dock att detta kommer att bli det enklaste målet att nå.
 
Styrka/övrig träning har hittills de senaste månaderna legat på ca 1 styrkepass i veckan och 1-2 yogapass eller annat, i veckan. Mjo - här får jag defenitivt jobba på lite.. Tidsplanering kommer att krävas.
 
Jag har märkt att jag gör större framsteg när jag tränar mindre och lägger in bra vila. Ovanstående ger ju inte mycket tid till vila. Men samtidigt kan man ju ha perioder med mer träning, och sen gå ner igen för att låta kroppen byggas upp. Mer om hur sen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0