Träningsvärken? Blomman?

Sitter i soffan med en snarkande vovve lindad runt/bakom mig, som ett litet lågt ryggstöd. Faktiskt lite lindring i denna sjukliga träningsvärk som infunnit sig - vad är det som händer liksom? Jag tyckte att träningen igår var rätt lindrig, men kanske byggde det på löprundan i förrgår som ju, förutom i nya skor, gjordes på en dag med ett relativt lågt matintag.
 
Körde i alla fall en liten uppvärmning på löpbandet ett par kilometer innan det premiärades på gymmet. Jag är ju inte ovan att gymma, men har nog aldrig varit och kört ren gymträning själv någon gång förutom när jag gick på sjukgymnastgymmet för x antal år sen (med min pajja ländrygg - och självklart utnyttjade jag ju detta då och körde hela resten av kroppen också..) - har alltid haft någon med mig när jag tänker efter, konstigt nog.
 
Höll det relativt kort i alla fall (måste konsultera lite med "min egna PT" för bra upplägg sen) men det blev: latsdrag, rodd (antar att det heter så, trots att det inte är roddmaskin, utan i dragapparat?), hantellyft åt sidan och smal axelpress med hantlar med armbågar framåt - typ. 10-12 x 3 på alla. Och sen ett Body Balance-pass på 60 min. Älskar dessa pass som balans och yoga, där man får stretcha, träna uthållighet och balans och en helt annan styrka, och det bästa av allt: avslappning i slutet - allt samtidigt. Idag blir enda fysiska aktiviteten hundpromenader och storstädning.
 
Fick för övrigt en superfin blomma av älsklingen förra veckan, som jag dock inte alls vet vad den är - och därav inte heller vet hur jag ska sköta. Någon som känner igen den? Berätta i så fall!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0