Återuppstånden

Jämfört med gårdagen - som innehöll mängden mat för en mus i mina mått mätt (en miniskål fil med halv banan, en ölkorv, en tortilla med smält ost och en piggelin) - ser matlusten betydligt bättre ut idag. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag fick tillbaka smaksinnet för ett par timmar sedan - plus totaldäckade i feber allteftersom gårdagen fortskred och fick med jämna mellanrum sätta mig på golvet och bara andas när jag gjorde något i köket. Feber när en är vuxen! Fy sjutton alltså.. Hur överlevdes så många febertoppar när en var barn?!
 
Jag lyckades nyss till och med masa mig till affären för att köpa mjölk, hallon och -förmodligen- årets sista färska jordgubbar.. (att jag tog bilen till affären drygt 1 km bort och att jag var genomsvettig när jag kom hem igen är en annan historia..) Tyvärr holländska GMO (? :)) gubbar, men ibland får en offra sig. Lite brie och en tortillawrap (försöker äta bort allt vitt skärp som ligger här hemma) med kallrökt lax, saltad och pepprad créme fraiche, paprika och sallad fick bli lunchen idag. Hade gärna haft färskost med pepparrot, eller ännu bättre; blandat i lite riven pepparrot i créme fraichen tips! och rödlök till - men pepparrotstuben fanns konstigt nog inte i kylskåpet, vilket annars är en sån där standardvara här (tackar vi mamsen och papsen för).
 
 
Näemen om en ska ta och slänga sig i soffan igen då. Lika bra att passa på - även om det är långtråkigt som bara den att vara sjuk..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0