Midnattsloppet 2013

I torsdags bestämde jag mig för att gå till jobbet på fredagen - förutsatt att jag inte blev sämre under natten - bland annat som en liten igångsättning av kroppen igen, inför lördagens midnattslopp. För även om jag knappt tänkte att jag kunde jogga alls så ville jag ändå ha startat och gått i mål även detta år. På jobbet var det rätt tungt men ju mer jag rörde på mig och lyfte tungt, desto piggare blev jag.
 
Så när lördagen gick så tänkte jag mer och mer att jogga lugnt - det kan jag. Och så blev det! Startade i grupp 3D med starttid 22.10. Både W och B körde, men båda med tidiga startgrupper så jag fick hänga runt lite själv ett tag. Stod och snackade med en gullig tjej när jag väl hamnat i startfållan, och vi kom fram till att det bara var att ha roligt, ingen press. Och roligt hade jag! Roligaste loppet jag sprungit faktiskt. Det började redan i vår startgrupp; alla verkade vara extremt peppade så det var ett jäkla tjoande och sjungande och ett rungande JA när "löpareden" skulle sväras osv.
 
Just idag är jag stark.. ?! (det är meningen att jag ska göra tummen upp också - inte bak)
 
Och resten av loppet var precis lika fint. Allt flöt på så bra det bara kunde (bortsett från ett par galningar som skulle sicksacka och hoppa fram och knuffas), det var fokus - men glatt, publiken var helt jäkla otrolig, änglarna vid sofiakyrkan ännu bättre än sist och så vidare. Blir nästan rörd av hur folk som inte ens springer, som bara tittar på och kanske sett personen som de hejjar på ändå står och skriker peppande allt vad de kan - och funktionärerna som får stå och säga saker om och om igen, säger det med samma inlevelse och glada humör när jag kommer - flera tusen personer senare.
 
För min egen del kändes det alldeles över förväntan. Jag hade knappt rört mig under veckan, haft en rejäl förkylning, och förkylningsefterdyningar med snuva med extremt mycket snor och hosta/hostattacker som satt kvar då (och även idag), och allmänt svag bara - så att jag ändå klarade att jogga hela milen, skitglatt och faktiskt vääldigt bekvämt, var helt underbart! Det enda tyngre var uppförsbackarna och jag fick gå uppför ett par av de värsta. Extremt varmt och kvavt i vissta "instängda" partier utefter banan så jag var totalt sjöblöt också - vet inte vad det är med just midnattsloppet - ALLTID kvavt, trots att resten av stan inte är det. Konstigt. Och även om det här känslomässigt var en av mina bättre löpturer jag tatt så var jag vääldigt glad när upploppet kom. Jag kom in på 55.21, vilket jag är väldigt nöjd med, med tanke på omständigheterna.
 
Såklart medaljen ska vara med på bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0