Sjuk.

För i hellskotta liksom.. Jag är sjuk! Halsen smärtade verkligen igår (och så brukar jag inte känna för halsont) och en riktigt känner hur en rejält tung infektion sitter innanför övre bröstkorgen.. Och hosta på den..ajaj. Förstår att det förmodligen var intervallerna i söndags som kickade igång det hela - kanske i kombination med kylan på jobbet - men skyller i det stora hela allt på den förjäkliga maten jag äter nu. Massa kolisar, och betydigt enklare att dra till med ännu skräpigare skräp (exempelvis godis i lördags, munkar i söndags). Och ja, visst går det att äta nyttigare mat trots att en inte har en spis - men det är svårare. Och det blir för ofta handla och pengar hit och dit (om en varannan dag ska köpa en nygrillad kyckling t ex) .. Nåväl.
 
Bakiskuren lär väl funka idag också va? C-vitamin och resorb..
 
Är glad att något sånt här äntligen kommer i en stor tidning, X antal år efter.. men ändå. Antar att en har en annan syn på saker och ting.. bland annat för att jag läst biologi gör väl sitt till, men det är ju så grundläggande ändå och inte ett dugg svårtförståeligt. Jag vet ju att det är svårt att äta mer åt paleohållet - spannmålen och socket är precis överallt, vårt samhälle är uppbyggt kring det.. det är gott, det är snabbt och det är billigt.
 
 
Räknar med att vara halvfrisk imorrn och tillbaka på jobbet senast torsdag! Jajjemänn! Sköterskan jag pratade med sa att hon inte trodde på det efter att ha pratat med mig och satte preliminärt frsikdag på måndag. Näääjj säger jag till det! Nu ska jag kurera mig. Horisontellt läge och bland annat varan-tv (<3 JA åtminstone säsong 2 håller än) kommer att göra mig frisk. Ja. 
 

Haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0