2013

..började med en förkylning och jag skyllde den litegrann på kolisarna som jag ätit under julen. Och höll mig alltså ifrån dem sedan, mer eller mindre, som vanligt. Vi bodde i Annas lägenhet i Hammarbyhöjden och var inne på vår fjärde månad i Stockholm. Jag hade inget jobb och letade/funderade väl mest på vad jag skulle/ville göra. 
 
 
Under tiden besäkte vi fjärilshuset vid Haga, letade en ny lägenhet, bloggade massa föda, åkte skidor och försökte komma igång med massa träning efter ofrivilliga uppehåll. 
 
 
 
Började sen på en av de bättre etologikurser jag läst på universitet. Mycket kunde jag redan, och mycket lärde jag mig. De två veckorna på Tovetorps forskningsstation - då min grupp gjorde ett arbete om tama och vilda dovhjortar - var riktigt bra. 
 
 
Under tiden hann jag med tjejvasan, mer matbloggning, massa utevistelse med hundgumman - som även blev rejält sjuk och fick "ligga på sjukhus" ett tag, gick och såg en balett på operan och sånt där. 
 
 
 
 
 
Våren kom och min kurs tog slut, så jag började leta jobb. Vi fick tag på nytt boende tillslut i Hammarby sjöstad, och flyttade dit i skiftet mellan mars och april. Jag  köpte nya löpskor, började springa alltmer - mer på asfalt och mindre i skog. Började gå på gruppass och gym på ett ställe nere i sjöstaden. Började med 5:2-fasta. Funkade bra tyckte jag, och såg det som en bra naturlig grej för kroppen min (liksom som om inte matbrist har varit ett normalt inslag i människans evolution), men började kräkas på grejen när det blev värsta hajpen bara för att folk ska gå ner i vikt. Sluta äta mer än vad som behövs och ändra livet till något hållbart liksom.. Skrev även mål, gällandes min träning och sånt kring den. Har inte uppnått något av dem, inte vad jag vet, förutom viktmålet. Och det målet känns såhär idag rätt obetydligt.. Detta med mål verkar vara en svår grej för mig. Eller också måste jag sätta ett i taget. Så att det blir uppnåeligt. 
 
 
 
 
Fick äntligen jobb (extra-, sommarjobb till en början - nu deltidsanställd) och började så smått i maj. Fick besök av finingar och testade inomhusklättring. Gick på Depeche mode. Åkte hem och somrade sig i Hoffan. Och flyttade igen. Denna gången till en rutten lägenhet i Bagis. 
 
 
 
 
 
 
Somrade sig lite mer - med löpning, midsommarbilkö, utomhusbad med hund och utegymträning - och jobb hela tiden. Spontangick på Iron maiden och sprang Bellmansstaffetten och Midnattsloppet. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och sen kom hösten och vi flyttade till Älta - fjärde stället på mindre än ett år. Jag var ledig ett par veckor. Vi åkte till finaste stället, där vi vandrade, slappade och löptränade inför Lidingöloppet. Som jag klarade mig igenom! 
 
 
 
 
 
 
 
Och sen har väl det mesta flytit på.. eller snarare flygit förbi. Mycket jobb, träning och sådär. Har liksom landat lite mer nu när en har en stadigare inkomst och inte behöver flytta hela tiden. 
 
 
 
 
En liten blogg-årsresumé. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0