Dagens yoga

 
  
 


En mer uppvärmningsdel - en längre, höftöppnande del - och en avslutande och rätt intensiv del som sätter axlarna på plats.. Som jag ser det. Tog ungefär en timme och då hoppar jag över avslappningsminuterna som är med i slutet på de två första videorna. Älskar dessa tre alltså.. Den första gör en uppmjukad och varm i kroppen, den andra är sjukt bra för alla - men väldigt mycket om en springer då mina höfter gärna "stängs igen" om jag inte gör något åt det, och den tredje som jag tagit upp förut är huur bra som helst för att stärka de muskler som behövs för en bra hållning, samtidigt som den sträcker de muskler som drar axlarna till "fel" ställe. Det är rätt styrke- och uthållighetskrävande, och vill en göra rätt så behövs lite yogarutin (jag får ut typ hundra gånger mer av dessa filmer nu, än för ett drygt år sedan när jag började med dem - fast har ju lärt mig massor på pass jag gått på också under tiden) men någonstans måste en börja, eller hur? :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0