Här ligt

Nämen hej. Long time no see och sådär. Övertid på jobbet, mörker, inför-jul-bestyr, läkarbesök (varav ett med remiss vidare - skit), sömnbrist och allt sånt där har tagit upp all all tid. Japp så äre. Men tränar vidare gör jag. I veckorna ägnas oftast två mornar till jogg med hund (i princip alltid en sväng på 6 km) och möjligen en till till antingen yoga eller styrka - och på helgerna oftast ett längre yoga- eller styrkepass och ett länge löp.. Som idag! 
 
Mina två käraste for till hemmet däruppe i skogarna i snöblåsten igår kväll, så jag har/hade all tid att pyssla med mitt här hemma. Så lördagen har hittills gett mig sovmorgon till halv nio, följt av slapp framför datorn med ett par koppar kaffe, följt av en fin joggrunda på dryga 12 km på isigt och snöigt underlag i knuffande vindar och aggressiva snöflingor.
 
 
Det var så väääldans gött, trots alla jäkla backar runt de två sjöarna. Jag trodde min kropp skulle vara tröttare efter allt jobb, men den kändes väldigt tillfreds med turen. Och nu när jag jobbat in det här att träna på tom mage så märker jag att det kanske är det bästa för mig. Ingen tung kropp och krånglande löpmage alls (det gäller dock bara löpningen, styrkan gör jag bäst mot kvällen när jag ätit som vanligt liksom) och fokus kan ligga på det som görs. 
 
Och efter det fick jag ju tillslut äta svingod mat..

Sushi(rester) och kallrökt lax, skagenröra och lite "grönt" 
 
Igår efter jobbet stannade jag till på bästa sushistället i sjöstaden, och köpte såklart så mycket att det skulle räcka och bli över. Favoriten (förutom stående laxen och avokadon) är tonfisken pga den goda såsdroppen den har på sig - men där är till och med makin riktigt god.. en annars inte-favorit hos mig. 
 
Tvätt och pyssel, tillsammans med soffhäng (letar febrilt julklappar på nätet) och vinterstudion (HEJJA KALLA OCH KOWWA <3) har gjort denna dag komplett, trots att den inte är slut ännu. BRA lördag trots sociala singulariteten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0