Svenska börgareköket

Jamen hallå eller. Här sitter jag i min svinsnuskiga lägenhet och mår bra. Magen är full med en massa "godsaker" (gott för munnen och hjärnan, men mindre gott för kroppen) och jag fortsätter fylla på. Plopp, amerikanska linser, fazer mint, twix, lysmelk och diverse lakrits sugs in som i en dammsugare. bzzzzzz. Egentligen skulle vi ha åkt till Hofors denna helg (som alla kommande, lediga helger - allt för att slippa spendera alltför mycket tid här) men Björn har jour, så vi får vänta en vecka. Vi lyxar istället bland annat med goda grejer som går att inmundiga.
 
Middagen idag skaffade vi oss på Svenska hamburgerköket, hamburgerälskare som en är. Tråkig restaurang som sajtan, som en mörk, brunt inredd pizzeria i någon liten ort någonstans i landet. Men maten vägde upp det! Burgaren var skitbra. Väldigt bra och "välarbetat" kött - flottigt och luftigt med ren smak, lagom mängd annat på, rödlöken stekt - villket gav en bra helheltssmak, och perfekt bröd - sötsmakande och som en blandning av småfranska och korvbröd. Roligare pommes som var flottiga och smakade riktigt bra (till skillnad mot exempelvis flippin som var tråkigare än mc donalds pommes till och med) - och en efterrättsmilkshake på hallonsorbet, vilken faktiskt gjorde att man kände sig uppfräschad efter den flottdrypande maten. Visserligen var flottighetshalten precis som jag gillar och som jag tycker att det ska vara - men en vill ju ändå helst gå vidare sen med en fräsch känsla.
 
 
Bra priser, mycket plats och knappt någon väntan på varken att få beställa eller att få maten. Ja, där kan jag helt klart tänka mig att äta igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0