Fastefrukost

..eller nja..
 
Jag kom på att jag under senaste veckorna inte hunnit med eller riktigt haft möjlighet att köra mina fastedygn. Det där med 5/2-fastan är ju finfina grejer, åtminstone för cellerna (och min mage!), så jag vill ju gärna hålla i det. Men vågar faktiskt inte gå till jobbet på fastande mage - för även om man efter de första gångerna knappt påverkas mer än att man är hungrig, så känns det riskfyllt att köra omkring och kanske inte vara riktigt lika skarp i huvudet som man är normalt (hehe).
 
Nåvääl. Idag är ju annars en ypperlig dag att fasta kan jag tycka. Kör en frukost till frukost-fasta. Eller sån där max 600 kcal-fasta snarare. Äter frukost, och äter kanske något litet (typ ett ägg) ikväll bara. Och sen som vanligt imorgon igen då. När denna vetskap slog mig imorse flippade min hjärna ur och blev sugen på allt. Så frukosten fick bli lite konstigt blandad..
 
Fil, créme fraiche, vaniljkvarg, blåbär, hallon, kokos och valnötter i en salig blandning - och ägg med kaviar - och finncrispbitar med brie och apelsin / hallonrabarbermarmelad. Det sista var godast! Mmmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0