Hej och hå; träning och så

Jomen goddag eller! Känner mig väldigt produktiv idag på något sätt. Förmodligen för att det är lördag och jag är stentung i huvudet - och har trots det hunnit med en långlöprunda, kontraktsskrivning (lägenhet i Bagarmossen juli-augusti åtminstone, den i sjöstaden blev det inge mää), fika, vaccin mot TBE (första sprutan dårå), hundpromenix och några timmars slapp i soffan på det. Jaa, ganska bra för att vara lördag tycker jag.
 
Kossan (som gör mycket för ett riktigt fint och saftigt gräs) säger hej
 
Stockholm har senaste veckorna exploderat i sommarvärme och en annan går runt och svettas konstant. Jaja, vem bryr sig. Det jobbiga är att pollenet verkar vara som en osynlig vägg ute och jag, som sagt, sover klubbad och har svårt att vakna. Nässprayen vet jag inte hur länge jag tagit nu.. FÖR länge. Skit. Ska jag någonsin kunna andas normalt igen? Eller är det inte pollen? Är det just för att jag tagit nässpray så länge - och för att jag helt enkelt är extra trött nu bara.. Jobbar ju 75 % nu och försöker samtidigt hålla igång med träning och hund och allt - och har alltså mer att göra än jag haft på ett bra tag. Vem vet liksom.
 
Jag stoppade vid prick 15. Kul att den lever ett eget liiiiv
 
Har denna senaste vecka hunnit med löpband+styrketräningspass, yoga, balans, skogsstigjogg med Leia, jogg med finingarna efter ett stenhårt body pumppass (ja, det bästa pumppasset jag varit på - man kan lägga på bra mycket mer med vikt, vilket gör att det blir bättre styrketräning och inte denna konstiga uthållighet liksom) och så en 15-kilometare idag. Ville komma upp i 20 km men jag hade tight om tid - och skulle ärligt talat inte klarat det heller. Det kommer! Snart! Har liksom gjort en typ tvåtimmarslista med bra musik som ska användas till det o allt.. Siktar på köra lite styrka (framförallt bål) imorgon innan gamla vanliga söndagsyogan också.
 
Sitter och suktar efter detta som fick bli vår nationaldagsmiddag. Och ja: nog för att jag hellre har köttet snäppet mer stekt än rårött, men denna var faktiskt röd i hela den mittersta tredjedelen, även om den ser välstekt ut. Förbjudet att översteka en oxfié. Kvällens middag går åt den något enklare (men ack så goda) maträtten Tacos. - Älskar för övrigt att den färska vitkålen finns att tillgå nu också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0