Sommarvärme och kall smoothie

Har haft en jäklarns lugn och skön helg - trots att jag varit "upptagen" i princip hela tiden. Kände en liten stress över att jag inte hade någon alls plan för helgen, och Björn är på Island med jobbet så det förstärkte känslan ytterligare. Men sen sket jag it, och så blev det så jäkla najs på något sätt ändå. Har en löpande vovve här hemma så storstädning och tvätt har jag tagit mig igenom, har varit och kollat på en liten lägenhet här i sjöstan och fixat massor kring det - som - OM vi får den - vi får hyra ett år framöver minst!, tränat yoga och gymmat - plus löpband, filmer i massor (Jakten var skitbra och Warm bodies har ett förjäkla bra soundtrack!) och massa mys med älskade hunden. Saknade henne jättemycket när jag var iväg på yogan tidigare idag.. har man varit för mycket med doggen då kanske? Och på tal om yogan; har aldrig varit så sjukt dålig på´t som jag var idag. Pinsamt nästan. Skyller på att jag gymmade till 21 igår kväll.. Lite för kort mellanrum för mig som äter som en kratta när jag är ensam. - Det enda jag inte gjort denna helg är att ha diskat, och har ångest för det där jäkla berget i köket..........
 
 
I veckan blir det jobb hela (utom torsdag som ju är betald ledig dag - tjoho). OM vi nu får den där lägenheten så blir det ju en massa fix och kanske så småningom påbörjan till flytt också? Proppan kommer och kramas med mig på tisdag kväll. Och i övrigt får man väl njuta av sommarvädret så länge det finns. Har varit ute en hel del med den segaste hunden (och som under löpet får en krympt hjärna från ärta till sandkornstorlek) som finns, men känner mig hela tiden orolig för de där snuskiga små djuren som sprider otrevliga sjukdomar. Björn har varit och vaccinerat sig - Leia har fått fästingdoppar i pälsen - kanske jag bör ta tag i det också..?
 
 
Gjorde nu när jag kom hem en svingod smoothie också.. Funderade på att köpa glass men min mage är fortfarande i protest (jo, det börjar kännas lite jobbigt och utdraget nu) och det blir inte bättre (tvärtom) av rent/processat socker så..
 
Mixade ihop halvtinade jordgubbar frysta hallon och blåbär, en banan och lite kallt vatten. En dryg ½-dl av allt. Och klart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0