Varför tränar jag..

Ibland undrar jag varför jag tränar - ger det verkligen mycket liksom? Om en tänker allt slit och all tid det tar - och hur mycket piggare (och snyggare ;)) en blir jämfört med de som inte tränar alls, och kanske på det också äter mycket "skräp" och festar mycket på det - så är ju inte skillnaden stor! Nu kan det ju tilläggas såna faktorer som gener osv. - jag kanske behöver jobba mer för att hålla samma pigghets- och friskhetsstandard som någon annan.. men ändå. I alla fall har det varit mycket av såna tankar senaste tiden.. Varför jag tränar och vad det egentligen ger mig. Löpningen har gått dåligt - eller i varje fall känts extremt dålig och trött som sjutton har jag varit trots att jag tränat (vilket normalt gör mig såhäääääääär mycket piggare). Men så kommer en sån där löprunda som den igår..
 
 
 Den ser kanske inte så mycket ut för världen, men den kändes så sjukt bra. Endorfinsprut och den där känslan när en känner hur starka låren, höfterna, rumpan och vaderna är - trots att det gör ont i dem. Att flåset, trots att det är högt, inte är på väg att ta slut utan orkar läänge till. Det är fint! Och då minns jag direkt varför jag tränar igen; förutom ovannämnda anledningar, kan tilläggas exempel som; mitt humör är gladare och jämnare, min sömn är bra, jag är sällan sjuk (senaste åren har det varit en rejälare och en liten förkylning per år!), min mage är gladare, jag klarar allt fysiskt tungt slit på jobbet utan att känna att t ex ländryggen efter ett tag säger stopp - och så vidare.
 
Sån här fin utsikt kan det vara över Sofia kyrka när en springer längs sjöstadens vatten.
 
Mina pluppar är i Hofors över helgen medan jag har haft fullt upp.. Jobbade till sent på fredagen, gick direkt och körde en halvtimme på löpbandet plus styrketräning i 40 minuter. Kom hem och dog i soffan med godis. Igår var jag ute överallt, Sickla, shopping på söder och besök hos frissan - innan stortvätt och storstädning. Idag har jag precis kommit hem från jobbet (100% ob - ja tack) och tänkte städa färdigt innan jag placerar mig i soffan och ser film (Oz the great and powerful - den verkar ju skitbra, plus James Franco är meee). Och senare: sista passet på träningsstället innan kortet går ut.. (snyft).
 
Saknar denna korv massaa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0