15 km på halvtom mage

Har denna vecka, och även förra, gått neråt rejält i pigghet och prestation - antar att det tar ett tag att ställa om när en börjar jobba, och så har det blivit allt mindre sömn ju längre denna vecka lidit. Jag har lite halvt tvingat mig att köra lite träning ändå sedan backintervallerna i söndags.. Två joggrundor på 5 km - en innan frukost och en efter jobb på kväll - båda på tider över 25 minuter.......................Och ett välbehövligt body balance-pass har det blivit. [Förutom alla hundpromenader såklart - det blir ett antal kilometer om dagen, men räknar inte det eftersom det liksom hör till vardagsmotionen.] Och inför träningarna har jag nästan haft den där ångesten en hade förr i tiden när träning sågs som ett nödvändigt//onödigt ont.. Men den försvann snabbt när jag väl var där - hipphurra.
 
 
Och ja, lördag då, och lite mer tid att lägga på sånt som träning - så vad passar inte bättre än ett distanspass? Samtidigt har jag pga. jobb inte heller kunnat fasta så som vi kört tidigare heller. Bara onsdagsfasta har hunnits med - så lördagen var tänkt att vigas till det också.. Känns liksom inte som att fasta och långlöppass går ihop, men jag tänkte att jag ju kan testa;
 
Hällde ändå i mig rejält med vatten, en resorb sport och en kopp kaffe med gräddmjölk. Hade - självklart - för mycket kläder på mig så jag svettades väl ut det mesta och lite till, men framåt gick det! Kändes som när jag åt mer strikt lchf faktiskt.. Sådär som att en kan hålla på länge länge, men inte göra några spurter eller öka.. Antar därför att energin gick på fett kanske? eftersom jag redan varit vaken 3-4 timmar innan jag stack ut så bör en väl ha förbränt mycket av de primära energiförråden (glykogenet)..
 
Tack vare min superba gps så missades en bit av sträckan jag sprang (sprang samma 15 km-sträcka som två gånger tidigare) så jag blev lite fundersam när det stod 11,3 km på 1 timme och 28 minuter.. Appen ändrade det till 1 timme och 7 minuter senare, men ja, totalt alltså drygt 15 km på 1 timme och 28 minuter. Är nöjd och tänker att mitt lilla experiment funkade rätt bra. Höll liksom äntligen jämnt tempo. Men mådde lite sådär efteråt så jag åt äpple och vaniljkesella och nu är det väl lika bra att fortsätta. Å..Får se hur det blir med den där fastan framöver.... - Nu dammsugning, fortsätta tvätta, lite serier på datorn (och sneglar lite mot hockeyn också..) och senare lite fest? Orkar jag? Tveksamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0