Frukost och backintervall

Sista morgonen i Hoffan blev längsta sovmorgonen denna lilla "semester", följt av film i sängen, lite lyxigare och större frukost (för mig i alla fall) och sedan lite backintervaller i min älskade (halvt nedhuggna) barriga skog.
 
Den där "krämiga" yoghurten som mamma var snäll och köpte åt mig när jag messade att vi var på g i onsdags, rördes ihop med lite smetana, äpple- och bananbitar och kanel & valnötter på det. Ett löskokt ägg och en grövre hårdmacka med ost, tomat och salt <3 också.
 
Inte så lite övermätt (igår kväll var jag på grill, öl och snacks, hos bästis & co och åt mig määtt :)) en dryg timme efter frukost joggade jag iväg runt Storfly.. Stannade på vägen vid branta backen - den som går typ upp mot det där elhuset för er som vet - för lite backintervaller. Körde totalt 5 gånger uppför den stora backen och 5 upp på en mindre, flackare (den hitåt i bild) emellan. Efter tredje omgången började det spöregna och hagla.. Härlig känsla på en överkokande jag - men blev lite stressad över mobilen som låg i min tunna lilla vindjacka.. Fick gömma dem under granris.. Totalt en timme med 6 km jogg utöver backintervallerna. Fintdejö.
 
 
Har under Hoforstrippen fått till två fina skogsjoggar (denna och en "klassiker" runt korsåvägen på 10 km då jag nästan dog av värmen) - och ett gympass med min PT (och även en extra PT åt oss båda stundtals.. ;)) där jag fick till mina benböj, marklyft, bänkpress och latsdrag (med x antal varianter där den hängandes, med knät i gummiband till hjälp, faktiskt var favoriten) på bra sätt. Är så osäker på de där "stora" gymvikterna, t ex klassisk bänkpress med 20-kilosstången och vikter på och sådär - så det är bra att få lite hjälp tills man kör själv.. Visst kan jag använda maskiner - men väljer hellre stänger och hantlar om det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0