tjääna

Så. trött. Så. trött.
 
Det blir rätt lite sömn nu.. Och magen har inte varit glad denna vecka heller.. (=näringsbrist).. Får liksom inte till det med att somna i tid. Men måste ju ändå gå upp liksom. Jobbat hela veckan (visserligen deltid, men ändå) och med en heldag introduktion idag (sån där företagsinfo-dag), plus att ena chefshalvan ringde och frågade om jag och herr R kunde jobba övertid idag. Jomenvisst liksom.. säger hon som efter en lång tids inkomsttorka suktar efter slantar i börsen igen. Råkade överkonsumera kaffe och rände omkring som en speedad kanin. Hoppas jag inte rörde ihop ordrar och paket bara. Kom hem 19.30 och tänkte att idag måste jag träna något i alla fall, då jag inte gjort något sedan styrka och balance i måndags. Har man kort om tid är en 5-kilometare det bästa tycker jag. Så ja, en sväng runt sicklasjön blev det, prick 5 km totalt.
 
5 km..
 
Tyckte som vanligt att oj vad snabbt det går.. Och blir besviken när jag sen kollar resultatet.. Nåväl. Kan ju inte förvänta mig underverk när jag är zombie och inte hinner träna ordentligt heller.. Jag kan ju se det såhär;
för ungefär ett år sedan sprang jag vårruset i Karlstad på 27.15 - och den tiden slog jag ju idag! Och då på en mer kuperad bana idag, jämfört med en sjukt enkel och platt bana då -> måste ju försöka se något positivt.. Planen närmast är ett intervallpass i helgen - kanske 2 km uppvärmning, sen snabba korta intervaller på 30 sek + 1 min och 30 sek vila i 5-6 km, och sen lugn jogg 2-3 km. Det blir en bra intervallöppning tror jag.. är ju inte så bra på långa intervaller, såatte.. börjar lite lätt istället.
 
Imorgon är det fredag! Jobbar från 14 så lite gym och matshopping har jag tänkt hinna med på förmiddagen..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0