Updatevirrar och så

God morgon/förmiddagrå. Förra veckan missade jag en av fastedagarna, plus att jag åt en del bröd hela helgen. Nu har min mage sagt ifrån, så brödet är förbjudet ett tag framöver och egentligen borde jag fasta ordentligt  ett tag (ja, magen mår ju bra av sån vila). Är dock sugen på bröd nu när jag fått upp nosen fört. Jajja. Kör en sån där 600 kcal-fasta idag (brukar variera mellan den och 1-dygnsfasta; middag-middag) men är nog redan uppe i 400 snart så det kan bli jobbigt...
 
Hej hej frukostar
 
Jag är så jäklarns tung i huvudet hela tiden. Går och kisar med ögonen och får trycka på nacken för att ögonen känns trötta/torra och huvudet spänner. Varje vår är det samma sak. Kan det vara pollen eller? Eller någon form av vinter->sommaromställning kanske? Vill inte ta några piller i onödan men kanske pollenkänslighet kan visa sig såhär.... Och på tal om våren har jag en sån extrem "hem"längtan till Karlstad. Våren var det bästa där. Kan liksom inte sluta tänka på det heller.. Här i storstan börjar det bli grönt, men här nere i Sjöstaden får jag "bara" utomlands/charterfeeling.. Antar att all asfalt i kombination med avgaser och restaurangdoft och närheten till vattnet ger doften och känslan.
 
Hej fräsande svanen
 
Började på ett extrajobb/framtida sommarjobb? igår också. Lagerjobb. Det känns som att det gick bra, skitkul (fast vingligt) att köra sån där plock/ståtruck där man åker med upp i trucken när man ska plocka högt upp i pallar. Har truckkort för den, men har aldrig kört en innan.... Nåvääl. Väldigt simpelt, men jag gillar det.
 
Och i helgen åker vi hemåt Hoffan också - så himla underbart. Ska ut i skogen och glida runt tänkte jag, längtar ihjäl mig efter riktig skog nu alltså.
 
I övrigt går det lite halvsegt - med skola och sånt. Och träningen blir lite lidande, kanske av det där pollen/vårsyndromet? Springer ju knappt något alls nu, trots att ingenting talar emot det. Men det är lätt att det blir så nu när jag har det där kortet på nordic wellness också. Ska nog på ett lunchpass om ett tag........ - men imorrn får det ta och bli lite spring. Punkt.

Kommentarer
Postat av: Monika

http://www.youtube.com/watch?v=LhzIhAk406k - så himla superbraa!

Svar: Ja. :)
Weronika

2013-05-08 @ 09:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0