Hösttrött

Den där hösttröttheten har kommit nu. Gett mig en fet smäll. Är konstant trött alltså.. Det enda som hjälper lite är att hålla igång fysiskt. Så det försöker jag göra, men det blir ju ändå en liten krock där - det är svårt att få igång sig när en är skittrött och helst bara vill ligga och somna till en film ungefär. Och efter fysiska hålligånget då en sätter sig ner så är tröttheten där igen. Än har inte deppigheten kommit, och jag hoppas verkligen inte att den gör det heller. Men kanske jag slipper, då jag förra året var betydligt mer grå till sinnes, men överlag mycket piggare. Det kanske ligger någon ekvation där, symptomen emellan; mycket av det ena - lite av det andra.. ? 
 
Träning ja. Joggen går just nu för segt alltså. Det blir samma sak hela tiden - ligger på mellan 5 och 6 min/km och har det mysigt liksom. Inget händer mer än att jag håller det hela någotsånär igång. Men jag har inte heller något mål just nu och det är ju med största sannolikhet det som skulle behövas. För visst vill jag ju springa myycket snabbare och längre - men till vilken nytta, just nu? När tiden och orken kan läggas på annat. 
 
Senaste rundan. Äntligen lite längre än de där 5-10 km, men seg och tråkig känsla. 
 
- Annat är det med stykreträningen (som jag gör främst för att inte skada mig på jobbet eller vardagen/löpningen typ) - den känns betydligt bättre trots att det är så lite jag gör (typ en gång i veckan). Har väl aldrig haft såna biceps liksom utan att "försöka", så att säga. Tackar vi jobbet för. Men jag är inte speciellt intresserad av att bygga muskler som syns - funktionen tackar jag ja till, men den har ju funnits där tidigare även utan att musklerna biffar till sig.
 
Mycket för mig i alla faall. 
 
SÅ - löpning var det ja. Ett mål måste jag hitta, för att kunna träna mot det.. Någon halvmara? Vasaloppet (öppet spår)? Det kräver ju faktiskt en hel del uthållighet och löpträning för längdskidåkning funkar ju delvis som träning. Mjaa.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0