Söndagsjogg

Jag tror att det får bli en liten tradition/vana, det här att sticka ut och jogga tidigt en helgmorgon, efter kaffe och kanske någon serie (imorse var det första avsnittet av American horror story s3 - fast jag vet inte om jag pallar; ihopsydda ögon och uppfläkta ansikten hos kvidande människor kanske jag börjar bli för vek för), det känns liksom som en bra start på en helgdag.
 
Detta att jag ska välja "running" som aktivitet verkar jag ju inte lyckas med..Så kanske kalorierna inte riktigt stämmer då fotboll och jogging skiljer sig något snäpp.
 
Rundan gick rätt segt efter 6-dagars tung arbetsvecka (inventering igår) och efter en 5-kmjogg då jag drog med mig en rastlös vovve igår kväll - och på det kasst "mat"intag - läs mackor på jobbet, fikabröd, och massa godis även. men ändå givande kan jag tycka.
 
 
 
Med fin frost som täckt allt, höstfärger, fallande löv och frisk luft (som jag trodde skulle vara mer aggressiv på mina luftrör som fortfarande kämpar med förkylningen - som varat tre veckor nu! - men nej) ger joggturen ju annat positivt än bara att en måste haka upp sig på prestationsambition. Jag får helt enkelt lägga ner det här tänket att jag  måste försöka orka mer och mer. Bara göra det som jag kan och känner för - och vara nöjd med det! ... Lättare sagt än gjort kanske..
 
Dagen får vigas till lite mer serier, städning, ett par matlagningar inför veckan, kanske yoga och sånt där trevligt. Imorgon är det ju jobbdags igen...............................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0