Göra "ingenting"

Får man ha en dag när man gör ingenting? Känner lite stress över sånt. "En ledig dag ska utnyttjas" känns som min devis och att gå emot det är nästan obehagligt. Men senaste tiden har jag haft så mycket att göra - eller ja, jobbat mycket vilket lämnat kort om tid till annat de dagarna. Och därför har lediga dagar utnyttjats då. Träning, lopp, vardagliga ärenden och nu sista dagarna flytt och förberedelse till fjällresa gör att lediga stunder varit korta och få. Och alltid är det den där sömnen som blir lidande.
 
Björn och hund kom hem till storstan i onsdags och vi åkte till nya hemmet efter att jag slutat jobbet. I torsdags kväll efter jobbet gick flyttsläpet (pjuu), i fredags jobbade jag 11-timmars (måste ju passa på så länge jag har/hade jobb) och efter det fixade vi en massa med nycklar, kontrakt och annat. Lite uppackning och packning i lägenheten tills vi igår åkte till Hofors. Ett finfint fikastopp i Gävle hos syster o co, innan mer umgänge med föräldrar och senare fina vänner i Hofors fyllde upp lördagseftermiddagen och kvällen. Och idag då; planen var att åka upp mot Abisko, men vi kände att det blev för mycket då 120milsresan helst bör påbörjas senast 7 på morgonen, så det sköts på till måndag morgon. Jag tänkte att jamen då får jag en dag att fixa med en massa grejer.. men vid närmare eftertanke har jag inte så mycket att fixa med, vilket normalt gör att jag hittar på saker att fixa med tills jag har en hel lista att bocka av ändå..
 
Men idag har jag faktiskt inte gjort mer än att läsa bok, ätit riktig frukost (äntligen kokt ägg! <3), kört ett 1,5 h gympass med min "pt" och ätit riktig middag typ.. Och resten av dagen är tänkt att läggas på mer bokläsning, besök hos mormor och svärföräldrar, och förberedelse för morgondagen. I mina ögon är dagar då jag hinner läsa flera timmar dagar då jag inte har mycket att göra - vilket stressar mig. Samtidigt är det väl kanske inte så himla "ingenting"? Och lediga dagar ska ju vara lediga. Tanken kommer dock hela tiden att "har jag glömt något jag bör göra? som jag bör utnyttja den här tiden till?" .. Får träna på det här, att göra "ingenting" - eller åtminstone inte stressas av det. För vad gör väl det om jag glömt göra något som "ska göras"? Överlever nog.. hoppas jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0