Lite jogg, lite cykel

Hejsan hejsan. Ännu ett helginlägg kommer lastat.
 
Jag har kommit fram till att jag har en rätt ordentlig träningssvacka nu. Inte alls att viljan inte finns, men kroppen är inte med på det hela. Det gäller främst löpningen - eller egentligen nästan bara löpningen - vilket gör att jag helt enkelt får avstå den mer eller mindre. Jag har ju ändå den där halvmaran att genomföra om två veckor, så lite lär jag ju hålla igång.. så jag inte glömmer hur en gör typ. Men mer än så blir det inte. Det känns ändå rätt lugnt, jag tror att jag kommer att kunna genomföra den precis som jag tänkt hela tiden - det vill säga; ta mig igenom den. Punkt. Men ja, fram tills dess, och efter kommer jag att vila från löpningen och köra sån träning jag är sugen på. Styrka och yoga, men kanske något mer också? Som idag då jag äntligen tog B:s mountainbike ut på en liten testrunda..
 
Hade först varit ute på en helt hemsk (kunde inte andas?) jogg en dryg timme..
 
 
och cyklade sedan i skogen drygt 1 mil..
 
 
(Eller ja, längre än så blev det. Men då hade jag mött upp B och L, så då var det typ bara teknik då de gick och jag cyklade med dem.) Det var en jäkla seg cykelrunda alltså, rent tidsmässigt. Men jobbigt för en oerfaren mountainbikare som jag. Tio minuter kan räknas bort då jag stod stilla och samtalade med mammsen, men ändå. Men jag är nöjd! Testade cykeln mycket, bromsarna och växlarna, körde balans och snäva vändningar och sådär. Kul grej det där att cykla över stock och sten, på smala stigar och upp- och nedför branta backar och cykeln liksom hjälper till och knappt känns när det skumpar och slår. Det blir nog lite mer av detta.. jag gillar ju verkligen det här med att utmana mig balansmässigt och att behöva vara "med" i lite högre fart.
 
I övrigt har det varit en fin helg med god mat och ölhäng med arbetskamerater i fredags, solig långpromenad med hjärtarna i lördags och mycket slappande resten av tiden.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0