Frukost och kokosmjölk

Jag försöker dra ner något på mejeriprodukterna, eftersom jag normalt har det i och till allt. Ju mer naturligt, desto bättre - och komjölk mm. är ju inte direkt naturligt för människan. Det syns ju inte minst på hur allt fler blir laktoskänsliga, tänker jag.
 
I alla fall. Jag har fått dille på kokosmjölk (extra creamy i tetra är bäst) och nu gör jag mina smoothies och pannkakor (lchf/paleo såklart) på det. Det blir sjukt gott, innehåller bra med fett och spelar rollen som den ersatta mjölken/grädden/yoghurten riktigt bra.
 
 
 
Dagens smoothie gjorde jag exempelvis på frysta hallon och jordgubbar, kokosmjölk, vatten, ett (rått :)) ägg, krossade linfrön, riven kokos och en tesked nyponpulver.
 
Till smoothien åt jag en paleoscones (eller snarare tekaka skulle jag kallart). Är överlycklig över att kunna äta "macka" nästan som vanligt då det blir en jättebra smak på brödet. Och det blir inte sådär svampigt som lchf-bröd kan bli, utan torrt, men ändå saftigt och bra. Kommer med recept på detta sedan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0